Microsoft ogłosił wprowadzenie automatycznego formatowania list punktowanych do aplikacji PowerPoint dla sieci Web. Zapewnia to zgodność wersji przeglądarkowej z programem PowerPoint na innych platformach i ułatwia edytowanie oraz formatowanie tekstu. Jak dokładnie działa to automatyczne formatowanie?
Listy punktowane to jedna z najczęściej używanych funkcji w aplikacjach Microsoft 365, takich jak PowerPoint, OneNote czy Word. Pomagają one skutecznie opowiedzieć historię – za pomocą krótkich, łatwych do przejrzenia i czytelnych wizualnie wypowiedzi. Do tej pory PowerPoint w przeglądarce wymagał ręcznego skonfigurowania listy punktowanej: przełączenia się na wstążkę i wybrania rodzaju wypunktowania. Teraz można już tworzyć listy punktowane bez konieczności odrywania palców od klawiatury lub przerywania procesu edycji. Jak to działa?
- Kliknij pole tekstowe i zacznij wprowadzać tekst.
- Wpisz jeden z poniższych symboli lub liczb, aby rozpocząć listę punktowaną z odpowiednim stylem punktowym lub numerycznym, a następnie naciśnij spację:
| Symbol | Punktor |
|---|---|
| * | • |
| – | – |
| — | |
| > | |
| <> |
| Liczba | Punktor |
|---|---|
| 1. | 1. 2. 3. |
| 1) | 1) 2) 3) |
| I. | I. II. III. IV. |
| i. | i. ii. iii. iv. |
| A. | A. B. C. |
| a. | a. b. c. |
| a) | a) b) c) |

Powyższe symbole są automatycznie konwertowane na odpowiedni znak wypunktowania, a styl jest zachowywany przy dodawaniu kolejnych elementów listy. Funkcja jest już dostępna dla wszystkich użytkowników PowerPoint w przeglądarce.

