Automatyczne tworzenie list punktowanych w PowerPoint dla sieci Web

Automatyczne tworzenie list punktowanych w PowerPoint dla sieci Web

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 3/27/2023, 2:20 PM

Liczba odsłon: 710

Microsoft ogłosił wprowadzenie automatycznego formatowania list punktowanych do aplikacji PowerPoint dla sieci Web. Zapewnia to zgodność wersji przeglądarkowej z programem PowerPoint na innych platformach i ułatwia edytowanie oraz formatowanie tekstu. Jak dokładnie działa to automatyczne formatowanie?

Listy punktowane to jedna z najczęściej używanych funkcji w aplikacjach Microsoft 365, takich jak PowerPoint, OneNote czy Word. Pomagają one skutecznie opowiedzieć historię – za pomocą krótkich, łatwych do przejrzenia i czytelnych wizualnie wypowiedzi. Do tej pory PowerPoint w przeglądarce wymagał ręcznego skonfigurowania listy punktowanej: przełączenia się na wstążkę i wybrania rodzaju wypunktowania. Teraz można już tworzyć listy punktowane bez konieczności odrywania palców od klawiatury lub przerywania procesu edycji. Jak to działa?

  1. Kliknij pole tekstowe i zacznij wprowadzać tekst.
  2. Wpisz jeden z poniższych symboli lub liczb, aby rozpocząć listę punktowaną z odpowiednim stylem punktowym lub numerycznym, a następnie naciśnij spację:
  3. Symbol Punktor
    *
    Square bullet
    > Arrow Bullet
    <> Diamond Bullet
    Liczba Punktor
    1. 1. 2. 3.
    1) 1) 2) 3)
    I. I. II. III. IV.
    i. i. ii. iii. iv.
    A. A. B. C.
    a. a. b. c.
    a) a) b) c)

Automatyczne tworzenie list punktowanych w PowerPoint dla sieci Web

Powyższe symbole są automatycznie konwertowane na odpowiedni znak wypunktowania, a styl jest zachowywany przy dodawaniu kolejnych elementów listy. Funkcja jest już dostępna dla wszystkich użytkowników PowerPoint w przeglądarce.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia