Aplikacje dla Xbox One można już publikować w Sklepie Windows

Aplikacje dla Xbox One można już publikować w Sklepie Windows

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/30/2016, 2:15 PM

Liczba odsłon: 1873

Microsoft wprowadził szereg nowości do Windows Dev Center, spośród których najciekawszą jest możliwość publikowania aplikacji UWP dla Xbox One. Funkcja była zapowiedziana na początku sierpnia, a Microsoft miał podać więcej szczegółów pod koniec miesiąca. Kolejne nowości dotyczą m.in. form pobierania należności za sprzedane aplikacje i gry, łatwiejszej publikacji i nowego interfejsu Dev Center.

"Dev Center wciąż wprowadza więcej opcji, które pozwalają ci zarabiać i promować swoje aplikacje i gry, a także bez przeszkód wprowadzać nowe tytuły i analizować wyniki" - tłumaczy Microsoft. W tym miesiącu na łamach Dev Center pojawiło się kilka ciekawych nowości, które urzeczywistniają te słowa:

  • Publikowanie aplikacji i gier dla Xbox One.
  • Mniejsze ryzyko wydania nowej aplikacji dzięki stopniowemu udostępnianiu pakietów.
  • Możliwość zamieszczenia opcjonalnych i wymaganych preferencji sprzętowych.
  • Idealne doświadczenie klienta zapewnią obligatoryjne aktualizacje.
  • Łatwe rozwijanie aplikacji dla wielu urządzeń z materiałami przechowywanymi w Sklepie.
  • Łatwiejsze zarządzanie aplikacją z Submission API i uproszczonym celowaniem w rodziny urządzeń.
  • Poprawione zgłaszanie - rozszerzone opcje feedbacku i zgłoszenia w czasie rzeczywistym.
  • Nowy widok tablicy w Dev Center.

Warto powrócić do pierwszego punktu tej listy i doprecyzować, że chodzi o aplikacje UWP. Dev Center nie zapewnia jeszcze pełnej wolności publikowania, bowiem jeśli chodzi o gry, deweloper musi zarejestrować się w programie ID@XBOX.

Niektóre z pozostałych nowości również pozornie nie są zbyt czytelne. Stopniowe udostępnianie pakietów oznacza przykładowo, że deweloper może ustalić procent użytkowników, do których trafi aktualizacja. Wartość tę można wprowadzać i zmieniać wedle uznania. Istnieje też opcja interfejsu testowego A/B, gdzie określone pakiety są udostępnione tylko dla określonych użytkowników. Kolejną ważną nowością są aktualizacje obligatoryjne. Deweloper może dodać do swej aplikacji kod, który sprawdza dostępność aktualizacji, a część z nich może być obowiązkowa w kontekście dalszego działania aplikacji po stronie użytkownika.

To tylko niektóre z ułatwień dla deweloperów, którzy piszą aplikacje i gry dla urządzeń z Windows 10. Jeśli chcielibyście dowiedzieć się więcej, możecie sprawdzić informacje na stronie Windows Dev Center.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia