70 tys. faktur/m-c dzięki MS Dynamics NAV

70 tys. faktur/m-c dzięki MS Dynamics NAV

Autor: Adam Stępień

Opublikowano: 4/10/2008, 8:09 PM

Liczba odsłon: 1950

Jedna z największych firm kurierskich w Polsce, OPEK Sp. z o.o., wdrożyła rozwiązanie branżowe oparte na Microsoft Dynamics NAV, umożliwiające prowadzenie zaawansowanych rozliczeń i zarządzanie transakcjami. Dzięki wprowadzeniu rozwiązania firma zyskała możliwość eliminowania kłopotów ze skalowaniem środowiska rozliczeniowego, a także automatyzacji wielu czynności księgowych. Wdrożenie przeprowadziła Poznańska firma IT.integro.

Dzięki nowemu rozwiązaniu firma OPEK Sp. z o.o. zyskała możliwość obsługi ponad 70 tys. transakcji od momentu wdrożenia systemu oraz wielokrotnie więcej w przyszłości, bez konieczności wymiany całego środowiska informatycznego. Rozwiązanie pozwoliło również na zautomatyzowanie procesów księgowych, w tym automatyczne dekretowanie i księgowanie faktur oraz automatyczne rozliczanie i płatności. Ingerencja człowieka wymagana jest jedynie w przypadku wykrycia ewentualnych nieprawidłowości. Firma uzyskała również możliwość rozliczania opłat za usługi kurierskie z kwot pobrań za towar oraz obsługę rozproszonej działalności kasowej z obsługą procedur odbioru bankowego. Rozwiązanie zapewniło także efektywnie działający dostęp do sieci LAN i WAN dla kilkudziesięciu użytkowników jednocześnie.

OPEK Sp. z o.o. działa na rynku usług kurierskich od 1994 r. i jest obecnie jedną z największych polskich firm w tej branży. Na przestrzeni lat rosła nie tylko skala firmy, ale i zakres oferowanych przez nią usług. Oprócz obsługi przesyłek OPEK realizuje dla klientów usługi magazynowe oraz dystrybucyjne, wykorzystując w tym celu sieć 50 oddziałów terenowych. Dla wybranych klientów firma prowadzi kompletację, konfekcjonowanie i znakowanie powierzonych towarów. Firma dotychczas korzystała wyłącznie z rozwiązań informatycznych tworzonych na jej zamówienie przez firmy zewnętrzne. Do systemów tego typu zaliczał się m.in. Kurier, a także zaawansowany system finansowo-księgowy. Problem zaczął stanowić dla firmy przyrost liczby przesyłek i związany z tym wzrost liczby dokumentów. Równocześnie, procesy biznesowe stawały się coraz bardziej skomplikowane, a transakcje dotychczas proste przekształcały się w skomplikowane ciągi operacji cząstkowych. Firma potrzebowała rozwiązania, które zapewniłoby wysoką skalowalność, aby dopasowywać się do jej rosnących potrzeb zarówno dziś, jak i w przyszłości.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia