Arkusz kalkulacyjny Excel 2016, podobnie jak edytor tekstu Word 2016 wyposażony jest w funkcję dodawania komentarzy do konkretnych komórek arkusza. Tak samo jak w innych programach pakietu Office komentarze służą zwróceniu szczególnej uwagi na niektóre fragmenty arkusza i zwiększeniu efektywności pracy grupowej nad jednym dokumentem. W tym poradniku krok po kroku opiszemy, jak dodać komentarz do komórek arkusza Excel 2016.
W celu dobrego przedstawienia działania funkcji komentarzy skorzystamy z arkusza wykorzystanego w jednym z poprzednich szkoleń, którego fragment widoczny jest na poniższym zrzucie ekranu.

- Prawym przyciskiem myszy zaznaczamy komórkę, do której chcemy dodać komentarz. Automatycznie otwiera się menu konspektowe, takie jak na poniższym zrzucie ekranu.
- Z menu wybieramy polecenie Wstaw komentarz.
- Wprowadzamy treść komentarza.


Powyższy zrzut ekranu przedstawia poprawnie dodany komentarz. O tym, że został dodany do komórki sygnalizuje nam niewielki czerwony trójkąt w prawym górnym rogu komórki. Oczywiście w arkuszu Excel 2016 komentarze można dodawać do więcej niż jednej komórki. Metoda jest taka sama. Efekt widoczny jest na poniższym zrzucie ekranu.

Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną funkcję związaną z komentarzami w programie Excel 2016. W widoku takim jak na zrzucie ekranu powyżej komentarze mogą być słabo widoczne i jeżeli faktycznie tak jest, można skorzystać z funkcji Pokaż wszystkie komentarze.
- Przechodzimy na kartę Recenzja.
- Włączamy opcję Pokaż wszystkie komentarze w sekcji Komentarze.

Po włączeniu funkcji Pokaż wszystkie komentarze efekt wygląda tak, jak na poniższym zrzucie ekranu.
