Od samego początku istnienia system Windows 10 zawierał wbudowaną aplikację Xbox, dzięki której gracze mogli kupować gry na swoje urządzenia, komunikować się ze sobą, i oczywiście wchodzić w interakcje między sobą (funkcje społecznościowe są stale rozbudowywane). Prawdopodobnie najciekawszą i zarazem najbardziej innowacyjną funkcją, jaka zagościła na komputerach PC, była jednak możliwość grania na swojej konsoli dzięki strumieniowaniu obrazu i dźwięku z konsoli na komputery osobiste.
Według najnowszych doniesień Microsoft pracuje nad wdrożeniem zdalnego grania na konsoli Xbox One za pośrednictwem urządzenia z Windows 10 Mobile. Potwierdzeniem tego jest jedna z ostatnich wiadomości na Twitterze opublikowana przez użytkownika o pseudonimie Nawzil, który na dokładkę jest pracownikiem Microsoftu.
Playing #ForzaHorizon3 on my #Lumia950. ??
— Nawzil (@Nawzil10) 12 listopada 2016
Streaming from my #Xbox. ??
This feature is already in PC, beta testing on #Windows10 Mobile. pic.twitter.com/O3aMXrPkhp
Streaming from #Xbox to #Windows10 Mobile is so smooth, no lag at all.
— Nawzil (@Nawzil10) 14 listopada 2016
It feels like game is running on phone.
Screenshot from #Lumia640XL. pic.twitter.com/hhbwHZFWhs
W najnowszej aktualizacji Microsoft dodał obsługę kontrolera Xbox One za pośrednictwem Bluetooth, dzięki czemu granie na urządzeniu przenośnym będzie jeszcze wygodniejsze. O funkcji pisaliśmy już w maju, gdy w jednej z kompilacji Windows 10 Mobile Insider Preview pojawiła się opcja "zagraj z konsoli" zamiast "zagraj na konsoli". Jedno słowo robi tu wielką różnicę, choć pojawienie się nowej opcji nie oznaczało, że jest ona funkcjonalna.
Warto zaznaczyć, że zdalne granie na konsoli dostępne jest w smartfonach z Windows 10 Mobile nie tylko z najwyższej półki (jak Microsoft Lumia 950/950XL), ale również w bardziej przystępnej cenowo Lumii 640XL. Mimo dość ograniczonej listy urządzeń przetestowanych przez Nawzila, urzeczywistnia się zapowiedź Phila Spencera z okazji premiery Windows 10 w tamtym roku: gry wkraczają na zupełnie nowy etap multiplatformowości.