Xbox Live Compute okaże się problematycznym rozwiązaniem?

Xbox Live Compute okaże się problematycznym rozwiązaniem?

Autor: Piotr Maciejko

Opublikowano: 11/10/2013, 11:42 PM

Liczba odsłon: 2298

Chmura wspomagająca działanie gier na nowym Xbox One od początku była rozwiązaniem budzącym wiele wątpliwości. Jedną z jej wad mogą być częste restarty systemu, który nią zarządza. Będą one wymagane po jego aktualizacji i mogą przeszkodzić w aktualnie prowadzonej rozgrywce. Odpowiedzialny za nową usługę Jono Bruno, podczas GDC Next, poruszył kilka ważnych kwestii, które mogą budzić niepokój.

Okazuje się, że trudnością było przekonanie kogokolwiek do tworzenia gier w oparciu o Xbox One Compute. System, który zarządza tą usługą może być szybko aktualizowany, jednak każda aktualizacja wiąże się z jego ponownym uruchomieniem. Może to prowadzić do niepożądanych zachowań, np. zastygania w bezruchu wirtualnych przeciwników, których sztuczna inteligencja będzie oparta na obliczeniach prowadzonych w chmurze. Przejmować może też fakt, że Jono Bruno nie mówi konkretnie o konsekwencjach zerwania połączenia z chmurą. Według firmy Microsoft, 18 miesięcy prac prowadzonych nad tą usługą minimalizuje wyżej wymienione utrudnienia, ale co kluczowe - nie eliminuje ich.

Xbox Live Compute to innowacyjna usługa, która w znacznym stopniu może poprawić wydajność i jakość gier. Jednak, jak każda nowość budzi ona wiele pytań. Titanfall i Forza Motosport 5 będą pierwszymi grami, które wykorzystają możliwości oferowane przez tą chmurę.

Źródło: http://www.igameresponsibly.com/2013/11/05/xbox-live-compute-18-months-old-titanfall-heavily-reliant/

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia