Wystąpiły problemy z pocztą w Office 365

Wystąpiły problemy z pocztą w Office 365

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 1/29/2019, 8:11 PM

Liczba odsłon: 1071

Choć usługi oparte na Azure cechują się wysoką dostępnością, to co jakiś czas zdarza się, że któraś przestaje działać. Do szczególnego nagromadzenia doszło właśnie w tym miesiącu. W zeszłym tygodniu niektórzy użytkownicy Office 365 nie mogli uzyskać dostępu do swoich skrzynek, a dziś mówi się o braku dostępu do adresów URL w treściach wiadomości. O co tu chodzi?

Zacznijmy od wydarzenia sprzed niecałego tygodnia. Microsoft potwierdził wówczas, że rzeczywiście usługa poczty w Office 365 nie działa u niektórych użytkowników na całym świecie. W trakcie dochodzenia znaleziono przyczynę usterki. Okazało się, że pewna część infrastruktury kontrolera domeny przestała odpowiadać, co skutkowało przekroczeniem limitu czasu połączenia. Kroki naprawcze zostały podjęte tego samego dnia.

Teraz przeskakujemy do dzisiejszych wydarzeń. Użytkownicy zgłaszają, że nie mają dostępu do linków w treści e-maili. Z dostępnych na tę chwilę ustaleń wynika, że przyczyna usterki leży po stronie usługi Office 365 ATP Safe Links, która chroni organizacje, dostarczając weryfikację adresów URL typu time-of-click w dokumentach Office i wiadomościach e-mail. Kiedy użytkownik klika link, otwiera się strona z komunikatem o niedostępnej usłudze. W tej chwili Microsoft przekierowuje ruch, aby obejść problem.

Źródło: https://mspoweruser.com/some-office-365-users-are-unable-to-access-their-mailboxes/

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia