Najnowsze analizy pokazują, że przed Windows 8 długa droga. Według szacunków ekspertów dopiero w 2016 roku rodzina Windows zapewni Microsoftowi około 30% udziałów w rynku osobistych urządzeń elektronicznych.
Analizy. Bez nich nie byłoby całej otoczki wokół działań marketingowców. Jedne z nich się sprawdzają, inne nie, ale każda z nich zapewnia nam ciekawą wizję tego, co może się stać. Agencja Forrester Research zajęła się przewidywaniem roli, jaką rodzina Windows 8 odegra w najbliższej przyszłości. Z ich badań wynika, że przed 2014 rokiem nie ma co spodziewać się rewolucji.
Frank Gillett z agencji Forrester przewiduje, że systemy z rodziny Windows – 8, RT i Phone 8 pozwolą Microsoftowi utrzymać swoją pozycję na rynku i prawdopodobnie pozwolić na odbicie się kursu akcji koncernu z Redmond, ale na znaczącą poprawę sytuacji czekać trzeba będzie aż do 2016 roku.
Dopiero za 4 lata Microsoft miałby więc osiągnąć solidny wynik około 30% udziału w rynku. Do tego czasu największe nadzieje należy pokładać w rynku smartfonów, gdzie przewiduje się wzrost udziału z obecnych 3,6% do ponad 14% urządzeń wyposażonych w Windows Phone 8. Nieco lepiej sytuacja ma wyglądać na rynku tabletów, gdzie co czwarty z nich pracować będzie pod kontrolą Windows 8 lub Windows RT. Na polu komputerów osobistych wielkich zmian nie powinno być. Dominacja desktopowego Windowsa jest nie do ruszenia, niezależnie od tego, jak krytycznie oceniany będzie najnowszy system Microsoftu.
Na zakończenie analizy agencja Forrester dodaje, że wg nich struktura rynku w najbliższych latach nie ulegnie większym zmianom. W skrócie można podsumować to tak: Microsoft utrzymuje komputery osobiste, Apple dominuje w tabletach, a Google trzyma większość telefonów. Ale to tylko jedna z wielu analiz na rynku…