Szukasz Chrome w Bing? Dostaniesz autoreklamę Czatu Bing

Szukasz Chrome w Bing? Dostaniesz autoreklamę Czatu Bing

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 6/7/2023, 3:30 PM

Liczba odsłon: 384

Autoreklamy w przeglądarkach i wyszukiwarkach podczas wyszukiwania produktów konkurencji to już legendarny temat. W ostatnich latach opisywaliśmy wiele takich przykładów, głównie na linii Microsoft-Google. Tym razem dzieje się dokładnie to samo, tyle że z wykorzystaniem nowej technologii — odpowiedzi AI z Czatu Bing w wynikach wyszukiwania.

Kiedy szukasz "Chrome" w Bing, spodziewasz się jako pierwszy wynik zobaczyć link do strony pobierania Chrome, prawda? Microsoft jednak stanie na rzęsach, aby tak nie było. Zamiast tego woli zainteresować Cię czymś innym, a konkretnie własnym produktem. Tego właśnie doświadczyło paru użytkowników w różnych częściach USA a także za granicą. Strona wyników dla frazy "Chrome" na pierwszy plan wyrzucała odpowiedź z Czatu Bing. Niekoniecznie była to odpowiedź na temat...

Szukasz Chrome w Bing? Dostaniesz autoreklamę Czatu Bing

Microsoft już wcześniej zapowiadał, że częściej będzie można zobaczyć odpowiedzi Czatu Bing w wynikach wyszukiwania klasycznego Bing. Nie zawsze jednak są one trafne. W tym przypadku odpowiedź zatytułowana "Bing: Silnik Wyszukiwania, Który Robi Znacznie Więcej Niż Tylko Wyszukiwanie" zawiera panegiryk na temat nowego Bing. Pod opisem znajdują się też linki do artykułów, m.in. "Bing prezentuje dwie nowe funkcje AI, które sprawiają, że Google Bard wygląda basicowo". Gdy redakcja The Verge zapytała o tę reklamę, kiepsko udającą odpowiedź czatbota, Jason Fischel z Microsoft odpowiedział:

Często eksperymentujemy z nowymi funkcjonalnościami, UX i zachowaniami, aby testować, uczyć się i ulepszać doświadczenia dla naszych klientów. Te testy często są krótkie i niekoniecznie odzwierciedlają to, co jest ostatecznie lub na szeroką skalę dostarczane klientom.

Chwilę po opublikowaniu tej odpowiedzi na portalu Fischel napisał kolejną odpowiedź, tym razem informując o usunięciu tej reklamy. To doświadczenie nie jest już udostępniane — wyjaśnił Product Marketing Director w Microsoft. Cóż, jest to dobrze znana furtka, którą zostawiają sobie firmy, takie jak Microsoft. Kiedy reklama czy inna funkcja dostaną negatywny feedback, zawsze można powiedzieć, że to był tylko eksperyment.

Źródło: https://www.theverge.com/2023/6/6/23736289/microsoft-bing-chrome-search-fake-ai-chatbot

Źródło: https://www.theverge.com/2023/6/6/23736289/microsoft-bing-chrome-search-fake-ai-chatbot

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia