Microsoft opublikował post w Microsoft 365 Message Center, w którym podaje szczegóły nadchodzącego zakończenia wsparcia dla starszej infrastruktury wiadomości. Stanie się to w marcu przyszłego roku. Aby zapobiec przerwom w działaniu usługi, firma zaleca korzystania z najnowszej wersji oprogramowania.
Według Microsoftu przestarzała infrastruktura obsługująca wiadomości czatu przestanie być wspierana pod koniec marca 2024 roku. Po tym wydarzeniu klienty Teams starsze niż 3 miesiące mogą doświadczyć opóźnień w dostarczaniu wiadomości na czatach 1:1, czatach grupowych i kanałach. Zmiana dotyczy Microsoft Teams Desktop, Teams na iOS i Androida oraz klientów Virtual Desktop Interface (VDI). Nie ma natomiast wpływu na urządzenia telefoniczne, panele, sale konferencyjne czy urządzenia Surface Hub. Jeśli zaś chodzi o wersję przeglądarkową, to jest ona aktualizowana automatycznie.
Klient desktopowy Teams na Windows i macOS automatycznie instaluje nowe aktualizacje, a nowa wersja jest zwykle wydawana raz na miesiąc. Jeśli jednak użytkownik nie restartował aplikacji przez dłuższy czas, może się okazać, że utkwiła ona w starszej wersji. Wtedy wystarczy zamknąć i uruchomić ponownie Teams. W przypadku urządzeń mobilnych z iOS i Androidem warto stuknąć menu (...) obok zdjęcia profilowego i wybrać "Sprawdź aktualizacje", a następnie pobrać najnowszą wersję, jeśli jest dostępna.
Sprawa jest bardziej skomplikowana, jeśli korzystasz z klienta Teams w Virtual Desktop Infrastructure (VDI). Aplikacja nie aktualizuje się automatycznie tak jak na PC i telefonach. Zamiast tego musisz zaktualizować obraz VM, instalując nowy MSI. Musisz też odinstalować bieżącą wersję, aby zaktualizować do nowej wersji.