W marcu tego roku Microsoft wprowadził do Skype w przeglądarce szereg nowości, wliczając w to powiadomienia czy wsparcie dla YouTube, a także zaktualizował Skype Web SDK, które dostarczyć może spersonalizowanego, unikalnego i zintegrowanego doświadczenia komunikatora w przeglądarce. Na tych fundamentach powstała nowa wersja komunikatora, łącząca Skype dla Firm z platformą Salesforce.
Skype Web SDK od kilku miesięcy pozwala tworzyć rozwiązania przeglądarkowe, integrujące ludzi, czat, funkcje audio i wideo. Stało się to możliwe dzięki pozyskaniu usług ze Skype dla Firm (dawniej Lync) i wprowadzeniu ich do głównego obiegu platformy. Jak twierdzi Microsoft, "Salesforce jest świetnym przykładem tego, jak nowy Skype Web SDK może zostać wykorzystany do dostarczenia spersonalizowanego i zintegrowanego doświadczenia komunikacji bezpośrednio w przeglądarce bez konieczności instalowania jakichkolwiek wtyczek". Skype for Salesforce łączy funkcjonalność Skype dla Firm Online z platformą Salesforce, dając sprzedawcom m.in. możliwość komunikacji w czasie rzeczywistym w oparciu o Salesforce Lightning Experience.
Jak w praktyce wygląda integracja dwóch serwisów? "Po prostu najedź myszką na nazwisko na tablicy aktywności, rekord lub listę, by zobaczyć, czy współpracownik jest połączony i dostępny. Możliwość podglądu statusu osoby w kontekście aktywności CRM pozwala wybrać najbardziej efektywną formę komunikacji. Przykładowo, jeśli potrzebujesz feedbacku odnośnie do jakiejś akcji, a ta osoba właśnie prowadzi rozmawowę, e-mail może być najlepszą opcją. Jeśli jednak osoba ta jest dostępna, możesz otrzymać bezpośrednią odpowiedź na czacie. Pojedynczym kliknięciem możesz rozpocząć czat, połączenie głosowe lub połączenie wideo - bez konieczności przechodzenia do innej aplikacji. Dzięki bezpośrednio wbudowanemu w Salesforce komunikatorowi, możesz znacząco zyskać na czasie i poświęcić go sprzedaży i klientom" - tłumaczy Microsoft.
Skype for Salesforce znajduje się aktualnie w fazie beta i jest już dostępny dla wszystkich użytkowników Skype dla Firm Online oraz Salesforce w edycjach Enterprise i Ultimate. Z rozwiązań Lightning Experience można korzystać we wszystkich wspieranych przeglądarkach, jednak połączenia audio i wideo są na razie dostępne tylko w Microsoft Edge i Apple Safari. Wsparcie dla pozostałych przeglądarek - jak Chrome i Firefox - nadejdzie niebawem, a wraz z nim pakiet dodatkowych funkcji.