Powstają już gry na ręczne kontrolery Windows Mixed Reality

Powstają już gry na ręczne kontrolery Windows Mixed Reality

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/12/2017, 9:14 PM

Liczba odsłon: 2985

Na początku był HoloLens i Windows Holographic. Nowatorski, ale stosunkowo drogi sprzęt i powiązana z nim platforma wręcz prosiły się o ekspansję. Ta nastała w ramach Windows Mixed Reality - platformy stanowiącej podstawę dla zróżnicowanych pod względem możliwości i cen zestawów VR i AR od zewnętrznych producentów. Dla platformy powstają też dodatkowe akcesoria, takie jak ręczne kontrolery ruchu Motion Controllers for Windows Mixed Reality. Kontrolery pokazano światu w maju, na konferencji Build 2017. Dziś już mamy wydane na nie gry.

Pierwsze zestawy deweloperskie i akcesoria Windows Mixed Reality trafiają do rąk recenzentów, ale... co tu recenzować, gdy wybór dedykowanego oprogramowania jest ubogi? Podczas gdy WMR ciągle czeka na swoje wejście do mainstreamu, pojawiają się pierwsze gry wykorzystujące najnowsze, przedpremierowe akcesoria. Taką grą jest GunSpinning VR, dość prosty shooter 3D, który dostępny jest też w 2D i na innych platformach VR, gdzie kosztuje 4,99 USD. W Sklepie Windows jest on jednak darmowy. Już na pierwszy rzut oka można stwierdzić, że mamy do czynienia z produkcją indie. GunSpinning VR to pierwszoosobowy rail shooter (rodzaj strzelanki, w której poruszamy w zasadzie tylko celownikiem broni, a możliwość kontrolowania postaci jest niemal całkowicie ograniczona), w którym przenosimy się do małego miasteczka na dzikim zachodzie. "W mieście dochodzi do dziwnych rzeczy, ludzie się zmienili, wyglądają inaczej... wyglądają na martwych, ale żyją! Znajdź drogę poprzez różne poziomy, by odkryć źródło problemu" - głosi opis gry - "Miasto jest nawiedzone przez zombie i musisz zrobić porządek, by znaleźć źródło infekcji". Zobaczmy teraz, jak to wygląda na zrzutach ekranu.

Fabuła, choć nie wnosi nic odkrywczego, zapowiada się ciekawie (zwłaszcza dla fanów gatunku). Nie ona jednak gra tu pierwszorzędną rolę - nas interesuje przede wszystkim wsparcie dla kontrolerów ruchu Motion Controllers for Windows Mixed Reality. Jest to para trzymanych w dłoni urządzeń sterujących, wyposażonych w zestaw czujników optycznych, przycisków i płytek dotykowych, które współpracują praktycznie z całą platformą WMR. Zobaczmy teraz, jak wygląda gra z takimi kontrolerami - oczywiście z perspektywy użytkownika gogli VR.

Dość wczesna implementacja kontrolerów ruchu w grze niezależnej nie powala być może grafiką, ale daje nam pewien zarys doświadczenia, które w przyszłości stanie się udziałem dużo bardziej wyrafinowanych produkcji. GunSpinning VR można pobrać bezpłatnie ze Sklepu Windows już teraz, nawet gdy nie posiadamy kontrolerów i zestawu Windows Mixed Reality. Gra jest zgodna z Windows 10 i do obsługi wymaga tylko klawiatury i myszy.

Źródło: https://mspoweruser.com/vr-shooter-supports-windows-mixed-reality-lets-wield-dual-controllers/

Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!
Rekrutujemy: Dołącz do zespołu eskpertów Data & AI!

Wydarzenia