Pierwsze doświadczenia z VR w Windows 10 Mobile

Pierwsze doświadczenia z VR w Windows 10 Mobile

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 11/24/2016, 3:43 PM

Liczba odsłon: 2750

Wirtualna Rzeczywistość dopiero wchodzi do mainstreamu, także tego mobilnego. W przypadku Windows 10 Mobile pierwszym producentem, który tak naprawdę wziął się za VR, jest Alcatel z jego Idolem 4S. Podobnie jak poprzednik z Androidem, Idol 4S z Windows 10 wszedł na rynek z dołączonymi w pakiecie goglami VR. Co oferuje nam takie połączenie?

Na wstępie warto podkreślić, że nie ma różnic w budowie gogli dla Androida i Windows 10 Mobile, co wychodzi Idolowi 4S tylko na plus. Zestaw VR jest dobrze zbudowany i wygodny, a magnetyczne przyciski tak samo współpracują z obydwoma systemami. Różnice można odnotować dopiero w smartfonie. Wersja z "Okienkami" posiada mocniejszy procesor (Snapdragon 820) i niższą rozdzielczość ekranu (1080p). W przypadku gogli VR oznacza to mniej wyświetlanych pikseli, jednak kompensują to wysoka jakość soczewek i żywe kolory. Snapdragon 820 jest także układem, który nie wznieci pożaru w telefonie, nawet gdy przez jakiś czas VR wyciska z niego siódme poty.

Samo wejście w świat VR nie jest w zasadzie trudne. Po zadokowaniu telefonu w goglach automatycznie włączy się launcher Alcatela, dostępny również w wersji z Androidem. Zapewnia on dostęp do preinstalowanych aplikacji, jednak nie rozpoznaje tych, które użytkownik samodzielnie pobrał ze Sklepu.

Alcatel dołączył kilka aplikacji, pozwalających oglądać wideo (także z YouTube w aplikacji Video 360) i zdjęcia w 360 stopniach, a także stworzyć trójwymiarowy pokaz slajdów z tradycyjnych zdjęć 2D. W pakiecie jest też parę gier, takich jak prosty zombie shooter.

Aplikacje pozwalają zarówno przeglądać swoją zawartość w poszukiwaniu czegoś ciekawego, jak i wyszukiwać za pomocą głosu. Jeśli chcemy skorzystać z bardziej tradycyjnego interfejsu YouTube'a, możemy sięgnąć po aplikację Tubecast. Można też oczywiście załadować samodzielnie (sideloading) własną zawartość 360 do wbudowanych aplikacji. Jest to dość proste - wystarczy przerzucić wideo do odpowiedniego folderu w pamięci telefonu i uruchomić je w wybranej aplikacji.

No dobrze, wiemy już, że preinstalowane usługi VR w Alcatel Idol4S z Windows 10 dają pewien wachlarz możliwości, ale co z zewnętrznymi aplikacjami? Prócz wbudowanych usług możemy pobierać np. Video 360 i gry z Fibrum nie tylko na smartfon Alcatela, ale też na praktycznie dowolny smartfon z Windows 10 Mobile, jak choćby Lumia 950. Nie każdy smartfon będzie jednak kompatybilny i mogą wystąpić różnice w doświadczeniu. Różnice są widoczne także między liczbą aplikacji w Google Play i Sklepie Windows, rzecz jasna na niekorzyść tego drugiego.

Można śmiało powiedzieć, że Alcatel wykonał solidną robotę. Dołączenie za darmo gogli wirtualnej rzeczywistości do smartfona to zagranie bez precedensu i jednocześnie wyznaczenie pewnego standardu. Idol 4S z Windows 10 Mobile niebawem wyjdzie poza amerykański rynek (obecnie to ekskluzywne wydanie dla T-Mobile), więc z optymalnego doświadczenia VR będzie można skorzystać także w innych częściach świata.

Źródło: http://www.vrheads.com/what-vr-experience-windows-10-mobile-really

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia