Microsoft od dawna pracuje nad równoległą integracją poszczególnych elementów pakietu Office, chmury OneDrive, systemu Windows czy poczty Outlook.com. W jej ramach pojawiła się ostatnio niewielka nowość - opcja zapisywania załączników mailowych bezpośrednio na dysku w chmurze.
Nowa funkcjonalność nie została w oficjalny sposób ogłoszona. Bardzo możliwe, że Microsoft dopiero ją testuje. Do czego się to sprowadza? Otóż klikając załącznik prawym przyciskiem myszy, wysunie się menu kontekstowe z trzema opcjami do wyboru: Zobacz online, Zapisz w OneDrive oraz Pobierz (jak na zrzucie ekranu poniżej). Skorzystanie z drugiej opcji jest całkiem wygodne i zapewnia dostęp do zapisanych plików z dowolnego urządzenia, na którym zainstalujemy apkę OneDrive.
Pojawienie się nowej opcji zaobserwowali anglojęzyczni użytkownicy klienta Outlook.com. Nowej opcji nie znaleźliśmy jednak w polskiej odsłonie serwisu... Bardzo możliwe, że funkcjonalność została 'przemycona' do wybranych użytkowników, by twórcy serwisu mogli sprawdzić jej działanie na szerszą skalę. Czy ma to sens? Jak najbardziej. Nowa opcja nie tylko promuje usługę OneDrive, ale także zwiększa elastyczność i kompleksowość poczty Outlook.com.
Tego typu integracja nie powinna być dla Microsoftu kłopotliwa. Obie (natywne dla firmy) usługi nie wymagają dodatkowych umów i udostępniania API zewnętrznych dostawców. Zupełnie inaczej przestawia się współpraca Microsoftu z twórcami chmury Dropbox. Obie firmy pracują obecnie nad integracją swoich usług, o czym od niedawna wspólnie informują.