Jeśli napotkaliście dziś na problemy z wysyłaniem lub odbieraniem poczty w Outlook, cóż... nie jesteście sami. Użytkownicy Outlook.com i Outlook w Office 365 zgłaszają problemy od rana. Microsoft odnotował usterkę ok. 7 AM i od tego czasu pracuje nad rozwiązaniem.
Przerwy w działaniu Outlook.com i Exchange dotknęły zwłaszcza użytkowników w Europie Zachodniej, niemniej jednak skutki były odczuwalne również w Polsce i innych regionach świata. Działanie serwisów w dużej mierze udało się przywrócić do normalnego stanu, choć trudno na razie mówić o dostępności bliskiej 100%. Kondycja usługi Office 365 wskazuje obecnie na brak możliwości połączenia z Outlook.com. Ma to oznaczać, że użytkownicy w Europie mogą nie być w stanie otrzymywać lub wysyłać wiadomości. Przy próbie wysłania wiadomość może tymczasowo utkwić w Skrzynce nadawczej.
Według ostatnich doniesień Outlook w Office 365 został już przywrócony do normalnego stanu, aczkolwiek problemów doświadczać mogą nadal użytkownicy niekomercyjnego Outlook.com. Usterka jest zdiagnozowana przez Microsoft i pojawiły się komunikaty o pracach nad naprawą, jednak nie wiadomo, ile jeszcze potrwają. Mapę zasięgu usterki autorstwa DownDetector możecie zobaczyć poniżej.
Jeżeli nadal doświadczacie problemów z wysyłaniem lub odbieraniem maili, możecie być pewni, że wina nie leży po stronie waszych maszyn czy łącza internetowego, a po stronie samej usługi. Pozostaje więc jedynie uzbroić się w cierpliwość.