Kilkanaście godzin temu zaczęły pojawiać się raporty o przerwach w dostawie Xbox Live i Mixer. Co ciekawe, padła nawet strona informująca o stanie Xbox Live. Później dołączyły do nich usługi Office 365. I choć w międzyczasie udało się je przywrócić, awarie występują w różnych miejscach do tej pory. Ostatnia fala może dotknąć Microsoft Teams.
Już wczoraj w nocy zespoły wsparcia Xbox i Mixer powiadamiały o możliwych błędach w trakcie logowania lub korzystania z usług obu platform. Przyczyną była awaria zasilania w centrum danych, która wpłynęła na wiele różnych usług. Wkrótce padła też strona support.xbox.com, dlatego Microsoft całą komunikację musiał przenieść na Twittera. Wystąpiły też problemy z dostępem do usług Microsoft 365, takich jak Exchange Online, Skype for Business, Microsoft Teams, Intune i Power BI.
Po przywróceniu usług Microsoft napisał, że pracuje nad identyfikacją źródła awarii zasilania, aby zapobiec ponownemu wystąpieniu problemu. Mimo to do tej pory w niektórych regionach dalej nie działają wiadomości w Teams. W takim przypadku gigant zaleca sprawdzenie TM206544 w centrum administratora. U nas na szczęście Teams działa bez żadnych zakłóceń, więc możliwe, że Polskę ten akurat problem ominął.
Niestety, właśnie odczuliśmy skutki awarii. Część wiadomości na czacie nie dochodzi i trzeba próbować kilka razy. W razie problemu z wysłaniem wiadomość zostanie zaznaczona na czerwono, a na liście konwersacji wyświetli się ikona ostrzegawcza.