Najświeższe dane przedstawione przez Microsoft świadczą o tym, że rozprzestrzenianie produktów firmy na inne platformy, niż Windows jest strzałem w dziesiątkę. Rosnąca popularność Office'a na iPady zaowocowała dużym rozszerzeniem funkcjonalności zawartych w nim aplikacji.
Poważne zmiany rozpoczęły się już w ubiegłym miesiącu, głównie w oparciu o opinie i sugestie użytkowników pakietu. Znalazło się w nich m.in. eksportowanie plików tekstowych do formatu PDF, czy tez nowe narzędzia graficzne i wparcie dla czcionek niezależnych twórców. Excel lepiej wyświetla teraz dane w układzie pionowym ekranu, nie ma problemu ze skalowaniem tabel i wspiera dodatkowe gesty, które ułatwiają prace na dużej ilości danych. PowerPoint zaś lepiej radzi sobie z plikami wideo i dźwiękiem.
Pakiet Office trafił już na 35 milionów urządzeń, o czym z dumą informuje Microsoft. Pokazuje to, jak wielu użytkowników poza platformą Windows skłonnych jest do korzystania z innych produktów Microsoftu. Koncern nie zapomina jednak o swoim głównym rynku i jest już prawie gotowy do wprowadzenia do publicznego obiegu dotykowej wersji Office'a. Wydaje się, że na rynku pakietów biurowych niewielu może choćby spróbować zagrozić pozycji Office'a.