Niebawem w Skype może pojawić się więcej reklam

Niebawem w Skype może pojawić się więcej reklam

Autor: Amadeusz Labuda

Opublikowano: 11/22/2017, 10:29 AM

Liczba odsłon: 1695

Zarówno rozwiązania technologiczne jak i bazujące na nich programy ulegają stałym przemianom, na które w znacznym stopniu wpływają panujące obecnie trendy. Coraz więcej osób używa do przeglądania Sieci smartfonów i nie ulega żadnej to wątpliwości – wystarczy rozejrzeć się wokoło, zwłaszcza w tramwajach czy autobusach. Co istotne, nie jest to jedyny aspekt w którym urządzenia mobilne coraz częściej zastępują klasyczne blaszaki. Doskonałym przykładem tego procesu są rozmaite komunikatory internetowe takie jak Messenger czy WhatsApp, spychające niesamowicie popularnego niegdyś Skype w cień. Niestety, wygląda na to iż Microsoft niezbyt potrafi sobie z tym poradzić, bowiem wygląda na to, że w Skype pojawiać się będzie coraz więcej reklam – wskazuje na to pojawienie się zapowiedzi najnowszego bota nie tylko w formie okna pop-up, lecz również w postaci tekstu widocznego pod ikoną powiadomień. Jak łatwo przewidzieć, akcje marketingowe tego typu raczej zniechęcą potencjalnych użytkowników.

Reklama nowego bota

Dlaczego wspomniane reklamy mają w tym przypadku tak wielkie znaczenie? Wyjaśnienie jest dosyć proste – nikt nie przepada za zbytnim spamem w aplikacjach z których korzysta, nawet jeśli są one dzięki temu darmowe. Zapewne wpływ mają na to również rozwiązania konkurencji, w których reklamy wyświetlane są wyjątkowo rzadko, lub przez pewien czas nie ma ich wcale – to zaś oczywiście stawia Skype w dosyć negatywnym świetle. Ewentualna niechęć ze strony części użytkowników byłaby jeszcze do zaakceptowania, gdyby nie pewien fakt – baza osób korzystających z komunikatora Microsoftu przestała się po prostu w ostatnich latach powiększać (do czego w znacznej mierze przyczyniły się wymienione wcześniej aplikacje), od 2013 roku jest bowiem szacowana jest na 300 milionów aktywnych użytkowników. To zaś prowadzi do wyjątkowo prostego, wręcz brutalnego wniosku – wprowadzając kolejne reklamy do Skype (a więc zniechęcając do komunikatora kolejne osoby) Microsoft strzela sobie w stopę.

Możliwe oczywiście, że jest to jedynie badanie rynku, po którym gigant podejmie ostateczną decyzję na temat przyszłości reklam dostarczanych w ten sposób. Pozostaje mieć nadzieje, że jest tak w istocie i pomysł na prowadzenie kampanii marketingowej w ten sposób zostanie odrzucony – w innym bowiem przypadku nastąpić może powolny, lecz nieubłagalny upadek Skype.

Źródło: https://www.thurrott.com/cloud/microsoft-consumer-services/skype/144955/skype-begins-showing-ads-bots-notification-panel

Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium
Warsztaty: Bezpieczna praca w chmurze z Microsoft 365 Business Premium

Wydarzenia