Podczas przemówienia otwierającego targi i konferencję Consumer Electronics Show, które rozpoczęły się w Las Vegas, prezes Microsoftu Bill Gates poświęcił sporo czasu urządzeniom bazującym na nowej technologii SPOT (Smart Personal Objects Technology).
Jedyną "prawdziwą nowością" okazało się przenośne urządzenie Media2Go, zaprojektowane przez Microsoft wraz z Intelem. Mobilny gadżet został wyposażony w czterocalowy ekran, dysk twardy oraz podstawowe narzędzia służące do słuchania muzyki, oglądania zdjęć lub programów telewizyjnych pobranych z peceta. Media2Go ma być początkowo produkowane przez takie firmy, jak Sanyo, Samsung oraz ViewSonic.
Sporą część swego przemówienia Gates poświecił tematowi SPOT, który poruszany był już kilka miesięcy temu podczas targów Comdex. Pod tą nazwą ukrywają się gadżety elektroniczne, które miałyby przyjazną formę dla użytkownika. Byłyby to na przykład magnesy na lodówkę, zegarki czy breloczki połączone bezprzewodowo z komputerem. Urządzenia te pokazywałyby aktualny czas, temperaturę, wilgotność powietrza etc.
Podczas gdy ostatnia prezentacja SPOT miała charakter czysto teoretyczny, tym razem Gates przedstawił kilka namacalnych przykładów.
Były nimi zegarki takich marek, jak Fossil, Citizen oraz Suunto - wszystkie współpracujące z technologią SPOT.
Zegarki, komunikując się z komputerem PC, będą mogły pobrać dokładny czas, odpowiednie oprogramowanie, odtwarzać muzykę, różnorakie stacje radiowe (dzięki bezprzewodowej transmisji strumieniowej) czy też wyświetlać na bieżąco wyniki sportowe lub ceny akcji.
Kolejne modele zegarków zostaną wyposażone w szybsze procesory oraz pamięć operacyjną czterokrotnie większą od tej, jaką mogły pochwalić się pierwsze pecety.
Podczas swego wystąpienia Gates wspomniał również o planach, jakie wiąże z technologią Windows Media i oprogramowaniem Windows Media 9, a także zaprezentował oprogramowanie przeznaczone dla telefonów komórkowych współpracujących z technologią CDMA (Code Division Multiple Access).