Choć wczoraj z pieca Microsoft Studios wyszedł gorący jeszcze State of Decay 2, wydane przed dwoma miesiącami Sea of Thieves znów prosi się o uwagę. Najbardziej piracka (choć bynajmniej nie piracona) gra roku otrzyma niedługo pierwsze darmowe rozszerzenie o nazwie The Hungering Deep. Po zwiastunie z zeszłego tygodnia przyszedł czas na szczegóły, którymi dzieli się producent wykonawczy gry.
Jeśli można się do czegoś przyczepić w Sea of Thieves, nie licząc początkowych problemów z utrzymaniem przeludnionych serwerów, to byłby to wątek fabularny, a raczej jego niedostatek. Na tytuł spadła lawina krytyki za brak trybu fabularnego z prawdziwego zdarzenia i bardziej szczegółowej historii. Wygląda na to, że The Hungering Deep może tę lukę wypełnić. W ostatnim trailerze pojawia się Merrick, nowy NPC, który poprowadzi graczy przez ścieżkę wiodącą do Hungering Deep. O nowym rozszerzeniu mówi za to więcej Joe Neate, producent wykonawczy Sea of Thieves.
Neate zaczyna od poprawek deweloperskich dla Sea of Thieves - to m.in. suwaki zmiany czułości sterowania dla kontrolerów Xbox, ustawienia dostępności z trybem dla graczy ze ślepotą barw czy rozwiązanie błędów powstałych przy okazji implementacji nowszych funkcji. Deweloper zapowiedział też zero tolerancji dla cheaterów. Gra rozpoznaje użycie zewnętrznego oprogramowania (botów czy trainerów) pomagającego nabijać statystyki i nieuczciwi gracze (to raczej niewielki odsetek w Sea of Thieves) powinni spodziewać się zdecydowanych reakcji. Teraz czas na zapowiedź tego, co wydarzy się w przyszłym tygodniu.
The Hungering Deep według twórcy wprowadzi do gry wiele nowych funkcjonalności, ale najważniejsze jest chyba to, że wokół nich powstanie nowa kampania. Będzie coś do odkrycia, będą nagrody do zdobycia w ograniczonym czasie, będą zmiany kosmetyczne i nowa logika AI zagrożeń. To jednak, co uda się zdobyć graczom w limitowanym czasie, pozostanie w grze już na stałe. The Hungering Deep będzie pierwszym tego typu rozszerzeniem, ale najprawdopodobniej nie ostatnim. Rare zamierza bowiem kontynuować ten sposób wprowadzania nowości.
W niedalekiej przyszłości deweloper podzieli się szczegółami na temat przyszłych kampanii i tygodniowych eventów w grze. Sea of Thieves będzie ewoluować, a nowe rzeczy będą testowane wspólnie z graczami. Jak nowy model uatrakcyjniania gry sprawdzi się w praktyce? Tego dowiemy się już 29 maja.