Firmy mogą implementować wiele aplikacji i usług dla swoich pracowników, ale zwykle nie mają wiedzy na temat tego, jak (i czy w ogóle!) ich pracownicy faktycznie z nich korzystają. Microsoft zamierza to odmienić. Firma zaprezentowała dziś nową usługę o nazwie Office 365 Usage Analytics, która stanie się dostępna na początku 2018 roku. Usługa ta pomoże organizacjom analizować i wizualizować w Power BI dane o korzystaniu z usług i aplikacji Office 365. Pozwoli to zyskać wgląd czy wręcz nawet zmierzyć czas pracy zespołowej i współpracy, użytkowania Microsoft Teams, Yammer Groups, Office 365 Groups i nie tylko.
Office 365 Usage Analytics posiada specjalny obszar o nazwie Social Collaboration, który wykaże, w jaki sposób użytkownicy pracują w zespołach ze szczególnym uwzględnieniem Microsoft Teams. Udoskonalone zostanę też raporty SharePoint, które będą zawierać informacje o aktywnościach ze wszystkich typów stron i dodatkowe informacje, takie jak np. liczba odsłon. Bardziej szczegółowe analizy zapewni narzędzie Advanced Usage Analytics. Prezentowane przez nie dane granularne posłużyć mogą za podstawę dla dogłebnych analiz użytkowania Office 365 w firmie.
Możliwości, jakie daje administratorom Office 365 Usage Analytics to m.in.:
- Skalowalny i podlegający rozszerzeniom szablon rozwiązania, dzięki któremu dane z Office 365 można przenieść do chmury Azure;
- Dynamiczne łączenie danych o użytkowaniu z kompletnymi metadanymi użytkowników z Azure Active Directory;
- Możliwości wprowadzenia własnych metadanych użytkownika w formie plików csv;
- Możliwość przygotowania kompletnego rozwiązania w ciągu kilu minut. Dotyczy to wydobycia danych i raportów Azure SQL, Azure Analysis Services (opcjonalnie) oraz raportów Power BI;
- Dostęp do danych granularnych z różnych interwałów czasowych - codziennie, co tydzień, co miesiąc etc.
Microsoft od dłuższego czasu przekonuje, że wiedza o tym, jak wygląda współpraca w firmie i z jakich aplikacji korzystają użytkownicy, może mieć istotne znaczenie dla zwiększenia efektywności. Analizy oferowane przez Office 365 Usage Analytics mogą posłużyć do wydobycia najlepszych wzorców użytkowania, tj. takich schematów, które doprowadzają np. do najlepszych efektów sprzedaży czy najszybszego rozwiązania problemu. Odkrycie takich wzorców umożliwi ich późniejsze opisanie i zastosowanie w praktyce.