W lipcu tego roku Microsoft przedstawił nową usługę w Office 365 o nazwie Bookings. Jest to aplikacja mobilna i online dla małych firm, które świadczą usługi w oparciu o rezerwacje terminów. Przykładowo są to salony fryzjerskie, gabinety dentystyczne, kancelarie prawnicze, biura czy sklepy. Do tej pory usługa była dostępna tylko w wydaniu przeglądarkowym, jednak już ukazała się wersja na smartfony z iOS.
Microsoft Bookings posiada trzy zasadnicze komponenty:
- Strona bookowania, na której klienci mogą zarezerwować termin z członkiem zespołu, który świadczy usługę.
- Zestaw stron dla przeglądarek, na których właściciele firm mogą rejestrować preferencje klientów, zarządzać listami zespołów i harmonogramami, definiować usługi i ceny, ustalać godziny otwarcia oraz harmonogram.
- Zorientowana na biznes aplikacja mobilna, w której właściciele firm mogą przeglądać wszystkie terminy, listy klientów z informacjami o kontaktach, a także manualnie dokonywać rezerwacji terminów.
Mobilna aplikacja Microsoft Bookings pozwala przeglądać i zarządzać kalendarzem, dokonywać rezerwacji lub wprowadzać w nich zmiany w locie, sprawdzać dostępność pracowników w czasie rzeczywistym, odpowiadać klientom, pozyskać wskazówki dojazdu na najbliższe spotkanie i zarządzać listą klientów. Należy pamietać, że z aplikacji można korzystać jedynie wtedy, gdy posiadamy aktywną subskrypcję Office 365 Business Premium.
Microsoft Bookings jako aplikację na iOS jest na razie dostępna tylko dla użytkowników z USA. Można ją pobrać ze sklepu Apple App Store.