Microsoft zamierza ulepszyć system reputacji graczy podczas gry wieloosobowej w Xbox One. System ma działać sprawniej niż w przypadku Xboksa 360 i dzielić użytkowników na grupy, w których będą grać, w zależności od swojej postawy.
System o nazwie Smart Match będzie miał usprawniony algorytm wyszukiwania graczy. Dzięki temu użytkownik będzie mógł zapomnieć o - niekiedy - kilkunastominutowym czekaniu na odpowiedniego dla siebie rywala.
Największą zmianą będzie jednak nowy system reputacji graczy. System będzie śledził postępowanie użytkownika w trakcie gry wieloosobowej. Brak współpracy z drużyną, umyślne działanie na szkodę zespołu będzie karane punktami ujemnymi. Dodatkowe punkty będą przyznawane za grę zgodną z podstawowymi zasadami współpracy i kultury. Każde takie zachowanie będzie mogło być zgłaszane przez innych graczy. Reputacja będzie podobna do systemu osiągnięć. Jeśli ktoś chce zdobyć dodatkowe punkty, będzie musiał się o nie postarać - powiedział Product Manager Mike Lavin.
W świecie elektronicznej rozrywki istnieje niewielki procent graczy, który za każdym razem chce niszczyć dobrą zabawę innym. Chcemy, aby tacy użytkownicy byli w pewnym stopniu wykluczeni z gry. - kontynuuje Lavin. Pomysł jest dosyć prosty. Gracze, którzy będą notorycznie otrzymywać negatywne oceny, w końcu będą zmuszeni przez system do gry z użytkownikami o podobnej reputacji. Jeżeli ukarani w ten sposób gracze nie będą chcieli zmienić swojego zachowania, mowa o 'dobrej rozrywce' będzie dla nich właściwie niemożliwa.
To są główne założenia nowego systemu Smart Match, który wciąż jest w fazie testów. Microsoft twierdzi, że wiele opcji zostanie jeszcze dopracowanych i pojawi się kilka nowych pomysłów, ale finalna wersja na pewno pojawi się wraz z premierą Xbox One, która zaplanowana jest na listopad tego roku.