Kampania firmy Microsoft o nazwie Scroogled, skierowana przeciwko praktykom firmy Google, zaczyna przynosić rezultaty. Wielu dotychczasowych użytkowników usług Google na skutek utraty zaufania do firmy zaczyna poszukiwać alternatywy.
Według badań przeprowadzonych przez Answers Research, atrakcyjność usług firmy Google dla odwiedzających stronę Scroogled.com maleje z 45% do 5%. Pomimo wciąż małej przewagi na rzecz Google, cała kampania okazuje się być niezwykle korzystna dla Microsoft. Po obejrzeniu dostępnych na stronie treści, szansa na polecenie przez użytkowników wyszukiwarki Google maleje o 10%, zaś wyszukiwarki Bing rośnie o 7%.
Kampania Scroogled ma ogromny wpływ na użytkowników, którzy mają szanse poznać różnice pomiędzy tym, co Google mówi, a tym, co Google robi – mówi rzecznik Microsoft. Co na to Google? Nie myślcie sobie, że to skomentujemy - odpowiada rzecznik tej firmy.
Kampania ma na celu pokazać ludziom jakimi praktykami posługuje się firma Google pozyskując dane swoich użytkowników w celach marketingowych. Użytkownikom proponowana jest także alternatywa w postaci poczty Outlook.com i wyszukiwarki Bing.