Po wprowadzeniu Terry'ego Myersona do Windows 10 Fall Creators Update i Windows Mixed Reality na scenę wkracza Kristina Michalsky z Microsoft Germany. Przeprowadzi ona demonstrację tego, jak można być bardziej produktywnym z Windows 10 z punktu widzenia projektanta. Prezentowane są w praktyce funkcje, które w zasadzie dobrze już znamy. To rysowanie w dokumentach PDF uruchomionych w Edge, projektowanie w Paint 3D i super-łatwe nanoszenie tekstur pobranych z repozytorium Remix3D. Stworzony w parę chwil stół kuchenny zostaje przeniesiony do PowerPoint, a następnie nanoszony na świat rzeczywisty poprzez kamerę wbudowaną w laptop. Przenosimy się następnie do salonu. Jak widać na ostatnim zrzucie ekranu, wbudowane funkcje edycji wideo w aplikacji Zdjęcia pozwalają stworzyć dodatkową prezentację dla klientów, zawierającą wstawione cyfrowo obiekty 3D do rzeczywistego otoczenia.



Kristina Michalsky prezentuje też Tryb gry w Windows 10 i możliwość rozpoczęcia streamingu za pomocą kilku naciśnięć przycisków na kontrolerze Xbox One. Zaczyna się kolejna prezentacja, którą otwiera Peter Han, w Microsoft odpowiedzialny za kontakty z partnerami OEM i ODM. Mówi on o podziale urządzeń z Windows na 6 kolekcji (oczywiście to nie wszystkie kategorie urządzeń działających pod kontrolą Dziesiątki). Pierwsza z nich to kolekcja premium, która oferuje najwyższej klasy rozwiązania na PC powyżej 800 dolarów. Modern Mainstream to generalnie popularne rozwiązania od 300 do 800 dolarów. Entry Collection to budżetowe i przystępne PC. Kolejny zbiór - Proffesional Collection - to urządzenia dedykowane zawodowcom. Peter Han tłumaczy, że w tym roku padnie jeszcze kilka zapowiedzi urządzeń z tej kategorii. Gaming Collection to urządzenia zoptymalizowane dla graczy, z kolei Mixed Reality Collection to zestawy VR współpracujące z Windows 10.
Peter prezentuje wybrane urządzenia z poszczególnych kategorii. Trudno oprzeć się wrażeniu, że modele referencyjne (zwłaszcza z pierwszych dwóch kategorii) pełnymi garściami czerpią z rozwiązań i stylistyki znanej z linii Surface. Peter podaje w międzyczasie dość istotną informację - po udostępnieniu za darmo Minecraft Education Edition tytuł ten zyskał 100 milionów aktywnych użytkowników z blisko 100 krajów na świecie.
Po krótkiej prezentacji najciekawszych reprezentantów pierwszych czterech kategorii nadszedł czas na coś dla graczy. Microsoft wychodzi tu ze strategią opartą na trzech założeniach - ludzie mogą grać, z kimkolwiek, na jakimkolwiek urządzeniu i w jakiekolwiek tytuły chcą. Doświadczenia Xbox Play Anywhere z franczyzy Xbox trafiają do Windows 10 w liczbie 25 tytułów w każdym kwartale. Gier międzyplatformowych w tym programie będzie przybywać. Prowadzący opowiada też o najciekawszych propozycjach sprzętowych dla graczy, wliczając w to Acer Predator, HP Omen X 17, ASUS ROG Zephyrus czy Lenovo Legion Y720.
Teraz mowa będzie o ostatniej kolekcji urządzeń, czyli Mixed Reality. Jak mówi Peter Han, Windows Mixed Reality to wieloskładnikowy ekosystem. Rozpoczyna się on od PC i rozszerza się na zestawy zakładane na głowę (HMD), kontrolery i zawartość, która nabiera w nich życia. Prowadzący opowiada też o ścisłej współpracy z Intel, dzięki której zestawy Windows Mixed Reality mogą działać w 60fps lub 90fps w zależności od mocy karty graficznej.
Zestawy Windows Mixed Reality prezentowane dziś praktycznie już znamy - ostatnim z nich jest zaprezentowany zeszłej nocy Lenovo Explorer. Peter pokazuje też kontrolery Mixed Reality Controllers. Dowiadujemy się, że ich przyciski będzie można indywidualnie konfigurować w aplikacji. To również dobra wiadomość dla deweloperów gier i oprogramowania. Pada tu istotna zapowiedź - kontrolery Mixed Reality Controllers (podobnie jak same zestawy HMD) wejdą do sprzedaży w dniu premiery Fall Creators Update, czyli 17 października tego roku. Ceny Zestawów HMD + kontroler będą rozpoczynały się od 399 dolarów. Zapowiedziano na razie dwa zestawy w takiej cenie - od Acer i Dell.