Gamescom 2021 odbędzie się ponownie jako wydarzenie online

Autor: Krzysztof Sulikowski
Opublikowano: 5/7/2021, 6:00 PM
Liczba odsłon: 3639
Organizatorzy targów gier komputerowych gamescom 2021 ogłosili, że pomimo nadziei na formułę hybrydową tegoroczna edycja imprezy będzie wydarzeniem całkowicie cyfrowym, które będzie bezpłatne dla wszystkich fanów. Początkowo planowana była forma mieszana, o którą starano się też w ubiegłym roku, niemniej jednak organizatorzy uznali ostatecznie, że jest na to za wcześnie, nawet przy globalnej dystrybucji szczepionek.
Targi wystartują 25 sierpnia 2021 r. Pierwszym planowanym eventem jest Gamescom: Opening Night Live we współpracy z Geoffem Keighleyem. Następnie prezentowany będzie program gamescom Now z najważniejszymi wiadomościami z wydarzenia, a także coś, co nosi nazwę gamescom epix. Ta tajemnicza sekcja ma zgromadzić społeczność gamescom dzięki zabawnym, interaktywnym działaniom w mediach społecznościowych w całym kosmosie gamescom. Działania te będą jednak nie tylko zabawą, jako że można będzie zbierać punkty, aby wygrać wyjątkowe nagrody — jak głosi komunikat prasowy.
NO RETREAT, NO SURRENDER! 🚨 #gamescom2021 goes digital! Ready for an adventure? ➡️ gamescom epix will lead you on a special quest 🎉💯 Back again: gamescom: Opening Night Live with @geoffkeighley and our awesome shows. Statement: https://t.co/kV25mQWAJT pic.twitter.com/qBM5qiE8AP
— gamescom (@gamescom) May 5, 2021
Mimo że koncepcja hybrydowa została bardzo dobrze przyjęta przez partnerów, musieliśmy uznać, że gamescom wciąż odbywa się za wcześnie dla wielu firm z branży — pisze Oliver Frese, dyrektor operacyjny Koelnmesse, centrum wystawienniczego, w którym odbywają się targi — dlatego w tym roku ponownie wybieramy się na całkowicie cyfrowy gamescom i przy odpowiednim czasie realizacji będziemy w stanie zaoferować społeczności graczy jeszcze silniejsze wydarzenie online pod koniec sierpnia 2021 roku. Organizatorzy udostępnili już rozpiskę eventów, które trwają od poniedziałku, 23 sierpnia, do piątku, 27 sierpnia.
W zeszłym roku w targach uczestniczyło 50 milionów unikalnych użytkowników ze 180 krajów oraz 370 partnerów z 44 krajów. Możliwe, że teraz, gdy konwencja all digital jest praktycznie normą, a po roku pandemii jeszcze bardziej doskwiera nam brak wydarzeń, impreza może cieszyć się rekordową popularnością.