Duże zmiany w wyszukiwarce Bing

Duże zmiany w wyszukiwarce Bing

Autor: Krzysztof Kapustka

Opublikowano: 9/17/2013, 11:39 AM

Liczba odsłon: 3212

Wyszukiwarka Bing doczekała się nowego logo. W najbliższej przyszłości Microsoft planuje także przebudowę jej całego interfejsu oraz wprowadzenie do niej nowych funkcji.

Bing pojawił się w 2009 roku, a jego głównym celem było odbicie rynku wyszukiwarek internetowych z rąk firmy Google. Choć do tej pory produkt Microsoftu nie zdołał osiągnąć założonego celu, to firma nie poddaje się i ciągle go ulepsza. Dziś Bing otrzymał nowe logo, które swoim wyglądem doskonale wpasuje się w pozostałe produkty korporacji.

Na oficjalnym blogu Bing Microsoft poinformował, że zanim dokonał wyboru powyższej koncepcji przeprowadził stosowne badania w oparciu o przygotowane przez siebie projekty reklam i billboardów. Jak czytamy w opublikowanym poście: Logotyp jest dostosowaną wersją naszej korporacyjnej czcionki Segoe. Zachowaliśmy małą literę "b" w nawiązaniu do starego logo Bing oraz by uzyskać nieco mniej natarczywe nastawienie. Wydłużenie dolne litery "g" zostało nieco zmodyfikowane, by zawijać się w górę nieco bardziej przyjaźnie, zaś przycięcie na górze litery "b" odzwierciedla kąt przycięcia litery "t" w logo Microsoft. Kerning przy literach "i" i "n" jest dokładnie taki sam jak w literach "i" oraz "n" w logotypie Windows. Symbol, stylizowane "b", wywołuje wrażenie ruchu, kierunku i energii. Kolor lekko nawiązuje do pomarańczowej kropki z poprzedniego logo Bing, jednocześnie w pełni wykorzystując paletę kolorów Microsoft i czerpiąc inspirację z jednej ćwiartki logo korporacyjnej flagi.

W swoim kolejnym poście Microsoft poinformował także, że w najbliższej przyszłości Bing doczeka się większych zmian na poziomie interfejsu użytkownika, przez co jego wyniki wyszukiwania mogłyby wyglądać np. tak:

Tego rodzaju zestawienie sekcji ma umożliwić użytkownikom łatwe śledzenie informacji na portalach społecznościowych, takich jak Twitter czy Facebook. Lewy panel prezentuje konkretne wyniki wyszukiwań, natomiast prawy może zaoferować przykładowo recenzje użytkowników, aktualizacje statusów czy związane z szukaną frazą najnowsze zdjęcia.

Mają też pojawić się dwie nowe funkcje. Wpisując frazę w pole wyszukiwania, funkcja Page Zero będzie prezentować informacje jeszcze zanim użytkownik wciśnie przycisk Wyszukaj. Z kolei funkcja Pole Position ma rozmieszczać na górze strony te wyniki, które algorytm Bing uzna za najbardziej trafne: Gdy wiemy, że ktoś szuka obrazków znanej osoby, wyszukuje konkretne fakty lub potrzebuje szczegółowych informacji o pogodzie w danym mieście, dostarczymy teraz więcej odpowiedzi, które zostaną pięknie zintegrowane na górze strony.

Interfejs wyszukiwarki będzie odpowiednio dostosowywał się do różnych urządzeń i wyświetlaczy, zapewniając użytkownikom wysoki komfort obsługi. Więcej informacji można uzyskać na oficjalnym blogu Bing.

Źródło: http://www.bing.com/blogs/site_blogs/b/search/archive/2013/09/16/next-phase.aspx

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia