Doniesienia po piątkowej premierze tabletów Surface mówią o dużym zainteresowaniu tymi urządzeniami. Klienci chętnie kupowali i wypytywali o tablety Microsoftu.
Podczas piątkowej premiery tabletów Surface, przed amerykańskimi sklepami Microsoft dało się zauważyć sporej długości kolejki. Klienci bez większego poirytowania czekali w szeregach przekraczających często 50 osób. Padło mnóstwo pytań, co świadczy o stopniu zainteresowania nowymi urządzeniami Microsoftu. Nawet sklepy tymczasowe, otwarte tylko i wyłącznie na czas premiery, przeżywały tego dnia prawdziwe oblężenie.
Pierwszych klientów zwabiła zapewne promocja Microsoftu, dzięki której pierwsze 100 osób, które zakupiło w danym sklepie tablet Surface otrzymało darmową, roczną subskrypcję usługi streamingu muzyki Xbox Music Pass. Usługa ta kosztuje 99.90 dolarów. Jeśli zainteresowanie nadal utrzymywałoby się na takim poziomie, Microsoft mógłby z łatwością podbić tabletem Surface rynek urządzeń mobilnych, tworząc konkurencję dla iPada i MacBooka.