Samo uruchomienie strony internetowej nie wystarczy dziś do tego, by biznes odniósł sukces. Witryna musi być zauważalna i wyróżniać się wśród mocnej konkurencji, a w tym pomocne są działania SEO. Co kryje się pod tym skrótem? Czym jest SEO i dlaczego warto optymalizować strony pod kątem wyszukiwarek internetowych?
SEO - co to jest?
SEO, czyli Search Engine Optimization to w dosłownym tłumaczeniu optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe. W rzeczywistości jednak to coś znacznie więcej. Głównym celem SEO jest zwiększenie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Składa się na to wiele działań związanych z budowaniem widoczności i pozyskiwaniem ruchu z tzw. SERP, które realizowane są zarówno na samej witrynie, jak i poza nią. Obok SEO występuje również pojęcie SEM, czyli Search Engine Marketing. To forma marketingu, do której zalicza się działania SEO i płatne reklamy, które pojawiają się w wyszukiwarce poza wynikami organicznymi. Więcej szczegółowych informacji na temat SEO i SEM przeczytasz na https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/42/podstawy-optymalizacji-stron-internetowych-pod-seo. Wiedza tam zawarta pomoże ci w znacznej mierze na samodzielną optymalizację strony internetowej. Chcąc natomiast podejść do tego bardziej kompleksowo, warto skorzystać z pomocy agencji SEO, która przygotuje całą strategię działania.
Działania SEO, czyli co?
Mówiąc o działaniach SEO, często wymienia się czynniki on-site oraz off-site. Co się pod nimi kryje? Pierwsze z nich związane są bezpośrednio ze stroną internetową. Czynniki on-site dotyczą treści, architektury strony i kodu HTML, czyli optymalizują stronę pod kątem wyszukiwarek. Drugie, czyli off-site, odpowiadają za pozycjonowanie strony poza witryną, głównie chodzi tu o taktyki zorientowane na pozyskiwanie linków. Wszystkie te działania wpływają na osiągnięcie konkretnych celów SEO, czyli zdobycie jak najlepszych pozycji na określone słowa kluczowe, wygenerowanie unikalnych wejść użytkowników na stronę i zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania.
SEO - od czego zacząć?
Pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych w kompleksowy sposób zajmują się agencje SEO. Aby móc zaplanować skuteczną strategię, która pomoże zwiększyć widoczność witryny w sieci, trzeba zacząć od audytu SEO. To czasochłonne zadanie, w którym pomocne są specjalistyczne narzędzia SEO. Eksperci podczas przeprowadzania takiego badania biorą pod uwagę czynniki wewnętrzne SEO, np. kod strony, treść, meta-dane, budowę adresów URL, dane strukturalne czy użyteczność strony. Ponadto w grę wchodzą również czynniki zewnętrzne takie jak linki przychodzące czy statystyki pochodzące z Google Analytics i Google Search Console.
Po przeprowadzonym audycie należy skoncentrować się na wprowadzeniu zmian, w znacznej mierze mogą one dotyczyć kwestii technicznych. Pogłębiona analiza wskaże błędy na stronie, niepotrzebne znaczniki i inne rzeczy, które negatywnie wpływają na działanie i użyteczność strony. Optymalizacja strony internetowej dotyczy również treści, którą warto tworzyć z myślą nie tylko o użytkownikach, ale i o SEO. W tym przypadku mowa np. o hierarchizacji nagłówków, użyciu fraz kluczowych, unikalności czy nawet optymalizacji zdjęć i materiałów wideo. Po wdrożeniu zmian można przystąpić do pozostałych działań, które zwiększą widoczność witryny w wyszukiwarce.
Dlaczego warto pozycjonować strony internetowe?
Korzyści wynikające ze wdrożenia działań SEO mogą być kluczowe w prowadzeniu biznesu. Na pozycjonowanie strony internetowej decydują się nie tylko nowi klienci, ale również tacy, którzy od lat prowadzą biznes i chcą wybić się wśród konkurencji. Samo stworzenie strony internetowej dziś nie wystarczy.
Dlaczego warto więc zainteresować się SEO, prowadząc własną firmę? Przede wszystkim dla lepszej widoczności w Google. Większość internautów w Polsce korzysta właśnie z tej wyszukiwarki. Warto więc być widocznym na konkretne słowa kluczowe i to jak najwyżej. Dzięki temu dotrzesz do większej grupy osób, co z kolei może przełożyć się na większy ruch na stronie oraz zainteresowanie kupnem produktów lub skorzystanie z określonych usług. Dużą zaletą korzystania z działań SEO jest też zwiększenie rozpoznawalności marki i budowanie zaufania do marki w sieci. Doskonałym wsparciem może tu być regularne prowadzenie bloga i dostarczanie użytkownikom wartościowej treści, dzięki którym zbuduje się wizerunek eksperta.
Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych, a więc wszelkie działania SEO, są dziś niezbędne w prowadzeniu biznesu. Warto jednak nastawić się na to, że proces ten będzie wymagał czasu, a efekty pojawią się, choć nie po tygodniu. W tym celu należy podjąć współpracę z dobrą agencją SEO, która ma w swojej ofercie kompleksowe usługi i przede wszystkim doświadczenie w przeprowadzaniu takich kampanii.
[Artykuł sponsorowany]