Bing z 20% udziałem w USA, nowe funkcje dla iOS i Androida

Bing z 20% udziałem w USA, nowe funkcje dla iOS i Androida

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 4/17/2015, 9:58 PM

Liczba odsłon: 2915

Współcześnie w 'powszechnym' mniemaniu funkcjonuje przekonanie, że każdy, kto przeszukuje sieć, korzysta z Google. W niektórych regionach świata może być to bliskie prawdy, niemniej jednak w USA nie jest to tak oczywiste. Google nadal zajmuje czołowe miejsce wśród wyszukiwarek, jednak konkurencja nie daje o sobie zapomnieć.

Jak wynika z najnowszych badań, przeprowadzonych przez analityków z comScore, udział Google w amerykańskim rynku wyszukiwarek wynosił w marcu 64,4%, zaliczając miesięczny spadek rzędu 0,1 punktu procentowego. W tym samym czasie wyszukiwarka Bing zyskała 0,3 punktu, ostatecznie osiągając udział rzędu 20,1%. Powinniśmy też wziąć pod uwagę wyszukiwarki na stronach Yahoo (12,7% udziału), które - jak być może wiecie - korzystają z silnika Bing. Gdy podsumujemy ich wyniki, okazuje się, że platformy wyszukiwania Microsoftu osiągają w sumie 32,8% udziałów w amerykańskim rynku. Oznacza to, że co trzecie zapytanie w USA kierowane jest do silnika wyszukiwarki Bing.

comScore - marzec 2015

Rozwijając wyszukiwarkę Bing, Microsoft myśli także o klientach Google'a i Apple'a. Mobilna wersja strony Bing.com zyskała niedawno szereg ułatwień dla użytkowników ekranów dotykowych w urządzeniach z systemami iOS i Android. Chodzi tu przede wszystkim o wygodniejsze wyszukiwanie grafiki. Po wpisaniu słowa lub słów kluczowych - na przykład "wiosenne kwiaty" - przed użytkownikiem zostaną wyświetlone podpowiedzi - "różowe", "żółte", "czerwone" itd. Po stuknięciu wybranej podpowiedzi zostanie ona dołączona do słów kluczowych, a lista podpowiedzi wypełni się kolejnymi powiązanymi frazami, na przykład "bukiety", "tapeta" czy "róża". Każda z owych podpowiedzi opatrzona jest zminiaturyzowaną grafiką, która pozwoli szybciej zobrazować konkretną frazę.

"Wiemy, że nasi klienci uwielbiają odkrywać obrazy na swoich urządzeniach mobilnych. Naszym celem dla wyszukiwarki obrazów jest zaoferowanie wam pomocy w inspiracji, dowiedzeniu się nowych rzeczy oraz osiągnięcia nowych możliwości na jakimkolwiek urządzeniu. Jesteśmy podekscytowani, przedstawiając wam nowe sposoby wyszukiwania obrazów dla urządzeń z Androidem i iPhone'ów." - dodaje Microsoft.

Źródło: http://www.neowin.net/news/microsoft-grabs-over-20-percent-of-us-desktop-search-market-as-bing-continues-to-grow

Onex Day vol. 4: Nowoczesne finanse i operacje w firmie w oparciu o dane oraz AI
Onex Day vol. 4: Nowoczesne finanse i operacje w firmie w oparciu o dane oraz AI

Wydarzenia