AdDuplex: wszyscy zainteresowani Windows 10 Mobile dokonali już aktualizacji

AdDuplex: wszyscy zainteresowani Windows 10 Mobile dokonali już aktualizacji

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 6/25/2016, 1:14 PM

Liczba odsłon: 2380

AdDuplex opublikował kilka dni temu nowe statystyki ze świata Windows Phone/Windows 10 Mobile. Dowiemy się z nich, jak wygląda rozkład udziałów poszczególnych wersji systemu i modeli smartfonów, jak przebiega adopcja Windows 10 Mobile oraz jak bardzo (znowu) Nokia/Microsoft dominuje nad pozostałymi producentami Windows phone'ów. Firma zaprezentowała też ciekawe dane o producentach zestawów PC z Windows 10 oraz o Windows 10 na urządzeniach z serii Surface.

Na pierwszy ogień pójdą systemy mobilne. Jak zwykle pierwsze miejsce w środowisku Windows należy do Windows Phone 8.1, podczas gdy Windows 10 Mobile osiągnął niecałe 11% udziału. AdDuplex zauważa, że nowy system zyskał +0,5% od ostatniego miesiąca, co można tłumaczyć tym, że wszyscy, którzy chcieli i mieli możliwość aktualizacji systemu, już tego dokonali. Z uwagi na pewne różnice w stosunku do platformy desktop (brak ograniczonego czasu na darmowy upgrade, brak nachalnych powiadomień i tylko 50% urządzeń Lumia kwalifikujących się do aktualizacji), AdDuplex sądzi, że w najbliższym czasie wiele się w tym zakresie nie zmieni.

Teraz rzućmy okiem na telefony z Windows 10 Mobile. Jak można zauważyć, dwa pierwsze miejsca należą do urządzeń, które wchodziły na rynek z preinstalowanym Windows Phone 8.1. W niniejszym zestawieniu pierwszym smartfonem z "natywnym" Windows 10 jest Lumia 550 na 3 miejscu. Kolejne to Lumia 950 na 5, 650 na 7 i 950 XL na 9.

Teraz rzut oka na producentów Windows phone'ów. Pod tym względem nie ma niespodzianek - największy kawałek tortu przypadł Nokii/Microsoft. Podczas gdy smartfony Lumia stanowią niemal 99% wszystkich smartfonów/tabletów z Windows 10 Mobile, cała reszta nie ma tu zbyt wiele do powiedzenia. Wyróżnia się z pewnością Alcatel (0,51%), HTC (0,19%) i BLU (0,15%). Warto nadmienić, że poniższy wykres bierze pod uwagę urządzenia zarówno z preinstalowanym, jak i z pobranym Windows 10 Mobile.

Na koniec mamy jeszcze dla Was dwa zestawienia spoza świata mobilnego. Pierwsze dotyczy producentów komputerów/tabletów z Windows 10 - słowem urządzeń desktop. Prym wiedzie HP (22,51%), który praktycznie dubluje w wynikach pretendenta do tronu w postaci Dell (12,42%). Kolejna trójka nie różni się już tak bardzo pod względem udziałów. To kolejno: Lenovo (11,05%), ASUS (10,66%) i Acer (10,26%). Co ciekawe, urządzenia z serii Surface zajmują w tym zestawieniu dopiero 7 pozycję z udziałami rzędu 3,03%.

Na koniec prezentujemy zestawienie, jakiego jeszcze nie było, a dotyczy ono Windows 10 na tabletach/komputerach Surface. System znajdziemy najczęściej na Surface Pro 3, który - jak pewnie pamiętacie - wchodził na rynek z preinstalowanym Windows 8.1 Pro. Druga (lekko uszczuplona) tercja należy do jego następcy, Surface Pro 4. W zestawieniu rzuca się w oczy Surface 3, którego ostatnie egzemplarze zejdą z linii produkcyjnych pod koniec tego roku, oraz Surface Book, który - choć prezentuje budowę i osiągi godne pozazdroszczenia - znalazł się na szarym końcu tej listy. Tym samym można wnioskować, że proporcja sprzedaży dwóch najnowszych produktów z rodziny Surface wynosi 9 do 1.

Na tym koniec czerwcowej porcji najciekawszych danych procentowych. Jeśli chcecie wniknąć w nie głębiej, możecie odwiedzić blog AdDuplex.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia