Zmiany w licencjonowaniu Office 365 dla firm

Zmiany w licencjonowaniu Office 365 dla firm

Autor: CentrumXP

Opublikowano: 10/17/2014, 8:56 PM

Liczba odsłon: 3506

Począwszy od 1 października w życie weszły nowe plany subskrypcji Office 365, skoncentrowane na potrzebach małych i średnich firm, zatrudniających maksymalnie 250 pracowników. W sprzedaży pozostaje wciąż plan Small Business Premium, natomiast wariant Midsize i Small Business oferowane są jedynie jako przedłużenie już zakupionych licencji. Oto, co wchodzi w skład odświeżonych planów Office 365 dla małych i średnich firm:

  • Office 365 Business zawiera pełny pakiet aplikacji stacjonarnego Office'a - Outlook, Word, Excel, PowerPoint, OneNote i Publisher. Dodatkowo użytkownicy otrzymują dostęp do 1 TB przestrzeni dyskowej w chmurze OneDrive dla Firm, pozwalającej na przechowywanie i edytowanie dokumentów z platform Windows PC, Mac, iPad oraz tabletów i smartfonów z systemem Windows.
  • Office 365 Business Essentials dostarcza kluczowych narzędzi biznesowych, opartych na technologii chmury biznesowej, poczty e-mail i kalendarza, dostęp do usługi SharePoint, Office Online, wiadomości błyskawicznych i narzędzi wideokonferencyjnych. Poza tym subskrybenci otrzymują przestrzeń dyskową w chmurze OneDrive i wiele innych funkcjonalności.
  • Office 365 Business Premium łączy zaś w sobie wszystkie składniki powyższych planów.

Nowa oferta zastępuje dotychczasowe plany biznesowe - Small Business, Small Business Premium i Midsize Business. Zobaczmy, jakie korzyści płyną z wprowadzonych zmian korzyści:

  • Nowe możliwości wyboru: Office 365 Business (439 zł netto) oferuje pakiet Office dla 5 stanowisk + 1TB w chmurze OneDrive dla Firm. Zapewnia to łatwy dostęp do dokumentów i plików, które możemy edytować z dowolnego miejsca na świecie.
  • Nowa cena: Office 365 Business Premium (450 zł netto) oferuje usługi, znane z pakietu Midsize Business, w cenie planu Small Business Premium. Dodatkowo pojawiły się ulepszone wersje usługi Yammer i wsparcie dla Active Directory. Powiększony limit użytkowników - do 300 stanowisk - pozwala skorzystać z atrakcyjnego planu nawet większym firmom.
  • Nowa elastyczność: Gdy firma rozwija się, często zmiany na poziomie technologicznym stają się koniecznością. Dlatego też istnieje możliwość przeniesienia całej firmy (lub konkretnych użytkowników) do planu Enterprise, innego planu biznesowego lub subskrypcji dodatkowych usług, takich jak Project, Visio lub Dynamics CRM Online.

Dotychczasowe plany - Small Business, Small Business Premium i Midsize Business - zostaną całkowicie zastąpione nowymi w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Migracja do nowego planu wiąże się z otrzymywaniem wszystkich dotychczasowych składników pakietu (z wyłączeniem Microsoft Access, który dostępny będzie tylko dla planów Enterprise) i korzyści, wliczając w to aktualizacje składników i aktualizacje bezpieczeństwa. Dotyczy to także wszystkich pozostałych nowości (m. in. Yammer i zwiększona przestrzeń dyskowa w OneDrive dla Firm). Subskrybenci mogą dodawać nowe stanowiska i odnawiać ich licencje tak, jak to miało miejsce dawniej.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia