Zarządzamy kontem pocztowym

Zarządzamy kontem pocztowym

 Mateusz Miciński
Mateusz Miciński
00:00
05.04.2009
0 komentarzy
16081 wyświetlenie

Wydawać by się mogło, że użytkowanie skrzynki pocztowej wiąże się jedynie z wysyłaniem i odbieraniem wiadomości e-mail. Oczywiście jest w tym dużo prawdy, bowiem dla dużego grona osób taka funkcjonalność w zupełności wystarcza. Microsoft jednak przygotował dodatkową funkcjonalność usługi Windows Live Hotmail, za pomocą której możemy z poziomu jednego miejsca zarządzać swoim kontem pocztowym. Poznajmy zatem funkcje, do których dostęp uzyskamy po zalogowaniu się do usługi Windows Live Hotmail, następnie rozwijając menu Opcje, i klikając polecenie Więcej opcji. W grupie Zarządzaj kontem umieszczone zostały następujące polecenia:

  • Wyświetl i edytuj swoje informacje osobiste,
  • Wysyłaj i odbieraj pocztę z innych kont e-mail,
  • Prześlij pocztę dalej do innego konta e-mail,
  • Wyślij automatyczne odpowiedzi urlopowe.

Przyjrzyjmy się im bliżej.

Edytujemy swoje dane osobowe

Podczas rejestracji w usłudze Windows Live Hotmail proszeni jesteśmy o podanie podstawowych danych osobowych. Jednakże w każdej chwili możemy je uaktualnić, czy nawet rozszerzyć o dodatkowe informacje. Zobaczmy jak tego dokonać:

  • w grupie Zarządzaj kontem klikamy polecenie Wyświetl i edytuj swoje informacje osobiste,
  • klikając łącze Zarejestrowane informacje możemy zmienić wcześniej podane dane, bądź także dodać informację o zawodzie, adresie, czy też lokalizacji miejsca pracy,
  • wprowadzone zmiany zatwierdzamy klikając przycisk Zapisz.

To jednak nie wszystko. Jeżeli uznamy, że posiadane hasło do konta jest niewystarczająco bezpieczne, możemy je łatwo zmienić klikając w tym celu odnośnik Zmień przy pozycji Hasło. Gdybyśmy jednak przez przypadek zapomnieli hasła, możemy utworzyć poufne pytanie i odpowiedź, które pozwoli na zalogowanie się do konta w przypadku utraty hasła. W tym celu należy wybrać polecenie Dodaj przy pozycji Pytanie. W ustawieniach informacji osobistych istnieje także możliwość wprowadzenia dodatkowego (kontaktowego) adresu e-mail oraz numeru telefonu. Oczywiście dokonanie tych operacji jest bardzo proste.

Korzystamy z dodatkowego konta pocztowego

Ciekawą funkcją, jaką oferuje Windows Live Hotmail jest subskrypcja adresów e-mail, które już posiadamy. Wystarczy podać w odpowiednim miejscu adres poczty, następnie przejść poprawnie jego weryfikację, i już będziemy mogli z poziomu usługi Windows Live Hotmail wysyłać oraz odbierać wiadomości spod dodatkowych adresów e-mail. Takie rozwiązanie świetnie się sprawdza, kiedy jesteśmy posiadaczami kilku kont pocztowych i chcielibyśmy z jednego miejsca mieć do wszystkich dostęp. Zobaczmy zatem jak dodać dodatkowy adresy e-mail:

  • w grupie Zarządzaj kontem klikamy polecenie Wysyłaj i odbieraj pocztę z innych kont e-mail,
  • następnie wybieramy łącze Dodaj kolejne konto, z którego ma być wysyłana poczta,
  • w prostym kreatorze w pole Dodaj adres e-mail wpisujemy dokładnie adres pocztowy i zatwierdzamy operację klikając przycisk Wyślij wiadomość weryfikacyjną,
  • na koniec logujemy się do usługi, w której posiadamy podane konto pocztowe i w odebranej wiadomości weryfikacyjnej klikamy link potwierdzający konto.

Od tej pory przy wysyłaniu wiadomości z poziomu Windows Live Hotmail będziemy mogli z listy Od wybrać konto, z którego chcemy zaadresować e-mail, natomiast w skrzynce odbiorczej będą pojawiać się wiadomości otrzymywane na dodatkowe adresy.

Przekierowujemy otrzymywane wiadomości

Przed chwilą omówiona funkcja, umożliwia używanie usługi Windows Live Hotmail do obsługi wielu kont pocztowych, nawet tych nie powiązanych z usługą Windows Live. Natomiast przekierowywanie otrzymywanych wiadomości pozwala z poziomu innego konta pocztowego odczytywać otrzymywane e-maile na konto w domenie Windows Live Hotmail. Przyjrzyjmy się zatem jak ustawić automatyczne przekierowywanie:

  • w grupie Zarządzaj kontem klikamy polecenie Prześlij pocztę dalej do innego konta e-mail,
  • następnie w kreatorze zaznaczamy opcję Przesyłaj pocztę dalej na inne konto e-mail,
  • w pole Gdzie mają być wysyłane Twoje wiadomości? wprowadzamy docelowy adres e-mail,
  • zatwierdzamy operację klikając przycisk Zapisz.

Włączamy funkcję autorespondera

Najciekawszą funkcją, jaką oferuje Windows Live Hotmail jest zapewne mechanizm autorespondera, czyli funkcja, która podczas nieobecności będzie wysyłać automatyczne odpowiedzi do osób, od których otrzymaliśmy wiadomości. Takie rozwiązanie świetnie się sprawdza, kiedy na dłuższy okres wyjeżdżamy na wczasy. Sprawdźmy zatem jak skonfigurować automatyczną odpowiedź:

  • w grupie Zarządzaj kontem klikamy polecenie Wyślij automatyczne odpowiedzi urlopowe,
  • następnie zaznaczamy opcję Wysyłaj odpowiedzi urlopowe do osób, które przysyłają do mnie wiadomości e-mail,
  • w pole poniżej wprowadzamy treść wiadomości,
  • na koniec możemy wyłączyć filtr odpowiadania, a mianowicie odznaczając opcję Odpowiadaj tylko kontaktom, autoresponder będzie wysyłał odpowiedzi do wszystkich adresatów,
  • konfigurację zakańczamy klikając przycisk Zapisz.

Windows Live Hotmail to nie tylko zwyczajna usługa webmail, to także rozbudowany klient pocztowy, oferujący wiele funkcji i narzędzi pozwalających wzbogacić funkcjonalność konta, oraz zautomatyzować pewne operacje. Z poziomu jednego konta możliwe jest odbieranie i wysyłanie wiadomości z wielu kont e-mail, nawet tych niespokrewnionych z usługą Windows Live, a w okresie nieobecności, możemy ustawić funkcję, która automatycznie powiadomi nadawców, że w tej chwili nie możemy się z nimi skontaktować.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło:

Polecamy również w kategorii Windows Live Hotmail

Komentarze

Skomentuj

Autor