Zapisywanie plików wprost z programów Office

Zapisywanie plików wprost z programów Office

Autor: Amadeusz Labuda

Opublikowano: 12/30/2017, 12:00 AM

Liczba odsłon: 2456

Jedną z najlepszych usług oferowanych przez Microsoft jest OneDrive, czyli wirtualny dysk. Dzięki jego wykorzystaniu możemy przechowywać w Sieci swoje dokumenty bez obawy o to, że z jakiegoś powodu (chociażby kradzieży) stracimy do nich dostęp. Oczywiście nie bez znaczenia jest również możliwość uzyskania dostępu do zapisanych w OneDrive plików z poziomu praktycznie każdego łączącego się z siecią urządzenia. Dla wielu osób ręczne przenoszenie danych do wirtualnego dysku, zwłaszcza dokumentów aplikacji pakietu Office, było jednak dosyć uciążliwe – Microsoft postanowił więc wyjść naprzeciw potrzebom swoich klientów. W efekcie w aplikacjach takich jak Word czy Excel wyniki swojej pracy możemy zapisywać bezpośrednio na OneDrive, z całkowitym pominięciem zapisu na dysku fizycznym. Co więcej, zapisywanie plików na OneDrive spowoduje, że dalsza praca nad tymi plikami nie będzie już wymagała ręcznego zapisywania, bowiem włączona zostanie funkcja autozapisu. Nie tylko skraca to czas potrzebny do zamieszczenia naszych danych w sieci, lecz dzięki temu nie musimy się również martwić zapełniającym się systematycznie dyskiem naszego komputera. W tym krótkim poradniku dowiecie się, w jaki sposób zapisać pliki programów Office bezpośrednio w OneDrive, zaś za przykład posłuży nam Microsoft Word – w przypadku innych aplikacji należących do pakietu proces wygląda analogicznie.

W celu zapisania dokumentów aplikacji Office bezpośrednio w OneDrive:

  1. Zaczynamy od utworzenia pożądanego pliku w jednej z aplikacji Office – w naszym przypadku w Microsoft Word.
  2. Gdy zakończymy pracę na dokumencie, nadejdzie czas, by zapisać go w OneDrive. W tym celu wybieramy znajdującą się w górnej części programu opcję Plik, po czym na wyświetlonej po lewej stronie liście klikamy Zapisz bądź Zapisz jako.
  3. Następnym krokiem jest wybranie widocznej tu pozycji opisanej jako Dodaj miejsce, co pozwoli nam zdecydować, czy plik zostanie zapisany w Office 365 SharePoint czy też w OneDrive. Nas oczywiście interesuje ta druga opcja i ją też wybieramy.
  4. Na tym etapie konieczne jest jednorazowe zalogowanie się do usługi na konto powiązane z OneDrive. Najpierw podajemy nasz adres e-mail i klikamy Dalej, w następnym oknie zaś wpisujemy hasło i wybieramy Zaloguj. Spowoduje to dodanie nowej lokalizacji zapisu, widocznej w Zapisz jako.
  5. Gdy skorzystamy ze wspomnianej lokalizacji, trafimy do folderów naszej przestrzeni przechowywania OneDrive, pomiędzy którymi możemy się oczywiście przemieszczać. W pierwszym od góry widocznym polu wpisujemy nazwę, pod którą zapisać chcemy dokument, nieco niżej z kolei rozwinąć możemy listę określającą rozszerzenie pliku. Gdy już to zrobimy, cały proces finalizujemy poprzez wciśniecie przycisku opisanego Zapisz.

Zapisywanie plików bezpośrednio do OneDrive

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia