Zakładanie konta pocztowego

Zakładanie konta pocztowego

Autor: Paweł Wujczyk

Opublikowano: 11/2/2006, 12:00 AM

Liczba odsłon: 13262

Poczta internetowa jest niezbędnym środkiem komunikacji w współczesnym świecie. Do listów elektronicznych możemy załączać dokumenty, zdjęcia czy też inne pliki. Każdy pracownik firmy powinien posiadać adres email pozwalający na szybki kontakt z nim. Jeżeli nasza firma nie udostępnia pracownikom skrzynek pocztowych powinniśmy założyć sobie konto na jednym z darmowych serwerów.

Proces zakładania nowego adresu email przedstawimy na przykładzie serwisu Wirtualna Polska, jednak na innych portalach procedura ta wygląda podobnie.

Otwórzmy stronę www.wp.pl i kliknijmy w odnośnik poczta, nad którym widnieje charakterystyczna ikonka koperty.

Zostaniemy przeniesieni na stronę logowania do poczty. W późniejszym czasie za pomocą tej witryny będziemy mogli odczytywać nasze wiadomości. Na razie jednak nie mamy konta. Aby je założyć kliknijmy w przycisk Załóż konto!.

Na następnej stornie musimy wybrać typ konta. Na początku dobrym pomysłem jest złożenie poczty bezpłatnej. Jest ona bardzo dobra i na pewno spełni nasze oczekiwania. Kliknijmy więc w pole Załóż konto w sekcji Poczta bezpłatna umieszczonej z lewej strony.

Kolejnym krokiem jaki musimy wykonać to wpisanie swoich danych. Pola oznaczone na czerwono są wymagane. Pola 'czarne' jak na przykład numer telefonu komórkowego są opcjonalne. Zwróć uwagę, że z lewej strony kontrolek edycyjnych znajduje się krótka informacja co w dane pola należy wpisać. Zwróćmy szczególną uwagę podczas wpisywania hasła, powinno ono być łatwe do zapamiętania jednak nie może być ono oczywiste jak nazwa naszego psa lub imię członka rodziny.

Poniżej informacji o tobie znajdują się dwa ważne pola, bez których nie uda ci się założyć konta. Pierwszym z nich jest kontrolka, do której trzeba przepisać tekst z obrazka. Jest to zabezpieczenie, które pozwala stwierdzić, że konto zakłada człowiek (komputer nie rozpozna liter na obrazku)

Drugim ważnym polem jest akceptacja regulaminu. Zaznaczenie opcji Akceptuje powyższy Regulamin bezpłatnej poczty elektronicznej Wirtualnej Polski jest wymagane podczas zakładania konta. Po wypełnieniu wszystkich danych kliknijmy w przycisk Załóż konto.

Niestety zamiast nowej poczty, na ekranie został wyświetlony błąd. Okazuje się, że nasz login który wybraliśmy (paweł) jest zajęty. Witryna proponuje nam inny login. Możemy z niego skorzystać albo wpisać nowy w pole poniżej. Podobny błąd pojawiłby się gdybyśmy wpisali za krótkie hasło bądź też nie wypełnili poprawnie któregoś z pól. Po wpisaniu lub wybraniu nowego loginu musimy ponownie wpisać hasło oraz przepisać tekst z obrazka oraz kliknąć w przycisk Załóż konto.

Konto zostało założone. Mój nowy adres to pwujczyk@wp.pl twój oczywiście będzie inny. Zapamiętaj go dokładnie z wszystkimi kropkami i znakami, będziesz go podawał swoim znajomym a także umieścisz go na swojej stronie internetowej. Zapisz również adresy Serwerów poczty przychodzącej będą one potrzebne w czasie konfiguracji konta w aplikacji Microsoft Office Outlook 2003.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia