Microsoft wypuścił aktualizacje swoich trzech podstawowych aplikacji Office na iOS: Word, Excel i PowerPoint. Doczekały się one solidnego przeprojektowania. Ich interfejs został właściwie stworzony na nowo od podstaw. Kluczowy jest tu dolny pasek, który segreguje zawartość w trzech zakładkach. Co konkretnie zmieniło się w wersji 2.34 aplikacji?
Po zainstalowaniu aktualizacji można zauważyć spore zmiany w porównaniu z poprzednim designem, ale jest też wiele drobnych zmian, o których Microsoft mówi, że sprawią, iż aplikacje będą prostsze, szybsze i "piękniejsze niż wcześniej". Najważniejsza z nich dotyczy dolnego paska, który dzieli zawartość na trzy zakładki: Home, New i Open. Oczywiście nazwy te w polskiej wersji będą brzmiały inaczej. Zobaczmy, co się w nich znajduje:
- Home: Twoje konto Microsoft, ostatnie dokumenty, arkusze i prezentacje.
- New: Tworzenie nowego dokumentu — pustego lub z szablonu.
- Open: Otwieranie istniejącego pliku zapisanego na iPhonie, w aplikacji Pliki lub w chmurze.
Oprócz tego aplikacj otrzymały parę mniej radykalnych zmian. Jedna z nich dotyczy okienka tekstu alternatywnego, które zostało przeprojektowane. Druga to pojawienie się w Excelu nowej formuły XLOOKUP, która ułatwia wyszukiwanie w tabeli lub zakresie, komórka po komórce.
Zaktualizowane wersje aplikacji Word, Excel i PowerPoint można pobrać bezpłatnie z Apple App Store.