Windows w górę, Surface w dół. Raport finansowy Microsoftu za FY22 Q1

Windows w górę, Surface w dół. Raport finansowy Microsoftu za FY22 Q1

 Krzysztof Sulikowski
Krzysztof Sulikowski
15:38
27.10.2021
1984 wyświetlenia

Microsoft udostępnił najnowsze wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2022 (trzeci kwartał roku kalendarzowego 2021, zakończony 30 września). Firma zgłosiła całkowite przychody sięgające 45,3 mld USD, czyli o 0,9 mld niższe niż w poprzednim kwartale, i o 22% wyższe niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Co się złożyło na tę sumę i jak wygląda kondycja poszczególnych działów? O tym w raporcie.

Przychody wygenerowane przez Productivity and Business Processes wyniosły w ostatnim kwartale 15,0 mld USD, zaliczając wzrost rzędu 22% (rok do roku). Na tę gałąź składają się:

  • Przychody z produktów komercyjnych Office i usług w chmurze, które zaliczyły wzrost o 18%. Microsoft wyjaśnia to wzrostem przychodów z tytułu licencji komercyjnych Office 365 o 23%.
  • Przychody z produktów konsumenckich Office i usług w chmurze, które zaliczyły wzrost o 10%. Liczba subskrybentów Microsoft 365 wśród konsumentów wzrosła do 54,1 miliona (z 51,9 mln w zeszłym kwartale).
  • Przychody z LinkedIn, które zaliczyły wzrost o 42%. Microsoft tłumaczy to wzrostem segmentu Marketing Solutions o 61%.
  • Przychody z produktów i usług chmurowych Dynamics, które zaliczyły wzrost o 31%, głównie dzięki wzrostowi przychodów z Dynamics 365 o 48%.

Przychody wygenerowane przez Intelligent Cloud w ostatnim kwartale wyniosły 17,0 mld USD, zaliczając wzrost o 31%.

  • Przychody z produktów Server i usług w chmurze wzrosły o 35%, co zawdzięcza się wzrostowi przychodów z Azure i innych usług chmurowych o 50%.

Przychody z gałęzi More Personal Computing wyniosły w ostatnim kwartale 13,3 mld USD i zaliczyły wzrost o 12%. Na gałąź tę składają się:

  • Przychody z tytułu Windows OEM, które wzrosły o 12%.
  • Przychody z komercyjnych produktów Windows i usług w chmurze, które zaliczyły wzrost rzędu 2%.
  • Przychody z segmentu Xbox (zawartość i usługi), które wzrosły o 2%.
  • Przychody z reklam w wyszukiwarce, z wyłączeniem kosztów pozyskania ruchu, które wzrosły o 40%.
  • Przychody z tytułu Surface, które zmniejszyły się o 17%.

Microsoft przedstawił też podsumowanie całego minionego kwartału:

  • Przychód wyniósł 45,3 mld USD i wzrósł o 22% (YoY).
  • Przychód operacyjny wyniósł 20,2 mld USD i wzrósł o 27%.
  • Dochód netto wyniósł 20,5 mld USD i wzrósł o 48%.
  • Zysk rozwodniony na jedną akcję wyniósł 2,71 USD i wzrósł o 49%.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: https://www.microsoft.com/en-us/investor/earnings/fy-2022-q1/press-release-webcast

Polecamy również w kategorii Microsoft