Usuwanie problemów w Windows XP Professional

Usuwanie problemów w Windows XP Professional

Autor: Microsoft

Opublikowano: 4/7/2006, 12:00 AM

Liczba odsłon: 8515

Poniżej przedstawiono wskazówki i instrukcje, które mogą pomóc w rozwiązaniu niektórych problemów w trakcie instalacji lub korzystania z Windows XP Professional.

Problemy w fazie instalacyjnej

Poniższa tabela prezentuje sposoby radzenia sobie z problemami, jakie mogą pojawić się w trakcie instalowania Windows XP.

Problem: Rozwiązanie:
Setup nie znajduje napędu CD-ROM-u
  • Sprawdź, czy twój sprzęt znajduje się na liście the Hardware Compatiblity List (HCL).
  • Skorzystaj z dysku startowego, który był dołączony do twojego CD-ROM-u, w celu przeładowania sterowników. Uaktualnione sterowniki są oferowane przez producenta.
  • Spróbuj innej metody instalacji, np. poprzez sieć.
  • Jeśli przeprowadzasz nową instalację i wychodzisz z Windows 95, Windows 98, lub Windows NT, kliknij opcje zaawansowane w fazie Setup, a następnie skopiuj pliki na swój dysk twardy.
Setup nie odczytuje napędu CD-ROM-u
  • Sprawdź, czy działają napędy CD–ROM lub DVD.
  • Oczyść CD.
  • Użyj innej płyty CD. W tym celu jej uzyskania skontaktuj się z firmą Microsoft lub producentem twojego komputera.
Błękitny ekran (znany jako błąd krytyczny)
  •  Postępuj według instrukcji, które pojawiają się na ekranie
  • Skonsultuj “ Troubleshooting Specific Stop Errors”
Windows XP Professional nie instaluje się i nie startuje
  • Sprawdź, czy twój sprzęt znajduje się na liście kompatybilności sprzętu Hardware Compatibility List (HCL).
  • Maksymalnie uprość konfigurację sprzętu, usuwając czasowo te elementy, które nie są wymagane do instalacji (modemy, karty dźwiękowe, karty sieciowe).
  • Upewnij się, że posiadasz najnowsze sterowniki, oprogramowanie sprzętowe oraz BIOS dla komputera i pozostałych urządzeń.
Brak miejsca na dysku twardym.
  • Zwolnij miejsce na istniejącej partycji, usuwając niepotrzebne pliki oraz oczyszczając Kosz. Jeśli masz więcej niż jeden dysk lub partycję, przenieś pliki do innej partycji.
  • Usuń istniejące partycje i utwórz nową wystarczającą dla instalacji (+1.5GB).
  • Sformatuj istniejącą partycję, usuwając z niej wszystkie pliki.
Brak łączności z siecią Sprwadź i upewnij się:
  • Funkcja CAPSLOCK nie jest włączona, gdy wpisujesz hasło. Hasła w Windows XP Professional są wrażliwe na formy.
  • Twoje hasło jest aktualne. Jeśli ostatnio otrzymałeś informację o konieczności zmiany hasła (“User must change password at next logon”), być może twoje dotychczasowe hasło straciło ważność.
  • Użyłeś właściwej nazwy domeny.
  • Używasz rozpoznawalnej nazwy użytkownika.
  • Kabel sieciowy jest właściwie dołączony do komputera i sieci.
  • Ustawienia sieciowe na twoim komputerze nie zostały zmienione.
  • Jeśli lista nie obejmuje rozpoznanego problemu, skorzystaj z pomocy wirtualnej (kliknij Start a następnie kliknij Pomoc i obsługa techniczna; kliknij Rozwiązywanie problemu, w kolumnie po lewej stronie, a następnie kliknij Problemy z siecią), lub skontaktuj się ze swoim administratorem sieciowym.
Brak możliwości połączenia się z domeną
  • Upewnij się, że twój komputer jest fizycznie podłączony do sieci.
  • Upewnij się, że używasz właściwej nazwy domeny.
  • Sprawdź u administratora sieciowego, czy na pewno posiadasz konto komputerowe.
  • Sprawdź u administratora sieciowego, czy serwer DNS oraz sterownik domeny na pewno działają i pozostają online.
    Jeśli żadna z powyższych wskazówek nie rozwiązuje twojego problemu, dołącz do grupy roboczej, a z domeną połącz się po zakończonej instalacji.

Uwaga: Jeśli twój komputer posiada minimalną wymaganą pamięć, proces instalacji może się wydłużyć.

Usuwanie lub reformatowanie partycji powoduje usunięcie wszystkich przechowywanych na niej danych.

Usuwanie problemów z wykorzystaniem opcji uruchamiania

Jeśli twój komputer nie uruchamia się we właściwy sposób, możesz skorzystać z zaawansowanych opcji Uruchamiania w celu uruchomienia Windows XP Professional.

Aby uruchomić komputer przy pomocy zaawansowanej opcji Startup

  1. Kliknij Start, kliknij Zamknij system, kliknij Uruchom ponownie. Wybierz OK.
  2. Gdy pojawi się lista dostępnych systemów operacyjnych, wciśnij F8.
  3. Na ekranie “Opcje zaawansowane” wybierz zaawansowaną opcję Uruchamiania, a następnie naciśnij ENTER.

Zanim skorzystasz z Opcje Uruchamiania, przejdź do Pomoc i Obsługa Techniczna i wpisz “Opcje trybu awaryjnego” w oknie Search.

Usuwanie błędów krytycznych

Z błędem krytycznym mamy do czynienia wówczas, gdy program Windows XP Professional odmawia współpracy. Może być on spowodowany awarią sprzętu lub oprogramowania. Informacja o błędach pojawia się na niebieskim lub czarnym tle.

Zapoznaj się z zaawansowanymi sposobami rozwiązywania problemów:

Jeśli błąd pozostał...

W wyjątkowych przypadkach może być konieczna deinstalacja Windows XP Professional i powrót do poprzedniego systemu operacyjnego.

Aby usunąć Windows XP

  • Kliknij Start, kliknij Panel Sterowania, kliknij Add or Remove Programs.

  • Kliknij Windows XP Professional, kliknij Remove a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie.

UWAGA
Nie możesz zdeinstalować Windows XP Professional jeśli:

  • Zmieniłeś konfigurację dysku twardego, np. dokonałeś konwersji z FAT na NTFS lub stworzyłeś partycje.

  • Przeprowadziłeś uaktualnienie z Windows NT 4.0 lub Windows 2000 Professional.

Dodatkowe źródła pomocy

  • Jeśli masz problemy ze sprzętem lub oprogramowaniem, spróbuj skorzystać z interaktywnej pomocy oferowanej przez Pomoc i Obsługa Techniczna (Help and Support Center): kliknij Start, kliknij Pomoc i obsługa techniczna, a następnie kliknij Rozwiązywanie problemu (poniżej “Pick a Help Topic”).

  • Aby załadować najnowsze programy Service Packs oraz korekty do Windows XP, odwiedź witrynę Microsoft Windows Update .

  • Plik file Ntstatus.h w Windows XP Professional Driver Development Kit (DDK) zawiera status code definitions systemu Windows XP Professional. Aby zobaczyć ten plik, musisz najpierw zainstalować DDK.

  • Przejrzyj inforamcje na temat usuwania błędów w Microsoft Windows XP Professional Resource Kit.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia