Mac vs PC to motyw stary, wyświechtany i dobrze znany fanom obu platform. Microsoft i Apple sięgają jednak po niego chętnie, by co jakiś czas dokopać rywalowi. Najnowszy odcinek tej sagi zaserwował Microsoft w reklamie Surface Pro, w której użyto nazwy "BackBook". Każdy wie, o jakie urządzenie chodzi, a sygnał z tego płynie prosty — Mac jest uwsteczniony względem Surface'a.
Nowy spot na swoim Twitterze umieścił Microsoft India. Reklama skupia się na wszechstronności Surface Pro, który jako przedstawiciel kategorii 2-w-1 bez trudu przechodzi między trybami tabletu i laptopa. Jak przystało na hybrydę z prawdziwego zdarzenia, Surface pozwala odłączać ekran od klawiatury, by pracować wygodnie w trybie tabletu, a następnie go przyłączyć i cyk — mamy laptopa. "BackBook" prezentuje się natomiast wyjątkowo sztywno. Wszystko jest do siebie przytwierdzone na stałe i nie ma mowy o konwertowalności.
The 2-in-1 range of Surface devices come with laptop-to-tablet versatility, enabling you work from anywhere, anytime. Sign up for a demo. pic.twitter.com/p9vTM3wMAu
— Microsoft India (@MicrosoftIndia) March 24, 2021
Być może ze strony Microsoftu jest to odpowiedź na niedawną reklamę Apple'a, który kreuje się na pioniera laptopów ARM, spóźniony o kilka lat. W jego narracji to "PC guy" jest tym, który nie ogarnął jeszcze, że lata 90. się skończyły, a od komputera wymaga się dziś cichej pracy. Microsoft uważa z kolei, że nowoczesny tablet 2-w-1 klasy premium powinien być wszechstronny i elastyczny, a tych cech po części brakuje produktowi Apple'a.