Skype dla firm Online zostanie wyłączony w 2021 roku. Jak się do tego przygotować?

Skype dla firm Online zostanie wyłączony w 2021 roku. Jak się do tego przygotować?

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 7/30/2019, 7:20 PM

Liczba odsłon: 5311

Skype dla Firm, choć nadal jeszcze używany przez niektóre organizacje, ostatecznie okazał się etapem przejściowym między Lync a Microsoft Teams. Większość jego funkcji została przeniesiona do Zespołów już wiele miesięcy temu, a do przesiadki na nową aplikację gorąco zachęca sam Microsoft... i trudno mu się dziwić, bo Teams już dawno przerósł poprzedników. Tych natomiast, którzy z tym zwlekali, gigant ponagla zapowiedzią końca wsparcia dla Skype for Business Online. Czasu na przygotowania jest jednak sporo.

Jaki jest plan? Skype dla firm Online zostanie odesłany na emeryturę 31 lipca 2021 roku i po tym czasie usługa nie będzie już dostępna. Przez najbliższe dwa lata klienci nie doświadczą żadnych zmian w jej działaniu i w razie potrzeby będą mogli dodawać nowych użytkowników. Począwszy jednak od 1 września 2019 roku, wszyscy nowi klienci Office 365 będą wprowadzani bezpośrednio do Teams, jeśli chodzi o czat, spotkania i połączenia. Microsoft podkreśla, że zapowiedź ta w żaden sposób nie wpływa na zarówno konsumenckie wydanie Skype, jak i Skype for Business Server.

Reklama

Skąd pomysł na wyłączenie biznesowego Skype? Otóż powodem jest oczywiście Teams, który zdaniem Microsoftu może bezproblemowo zastąpić starszą aplikację:

W 2017 roku uruchomiliśmy Microsoft Teams jako "centrum pracy zespołowej" w Microsoft 365. Teams łączy czat, wideo, rozmowy i współpracę nad dokumentami w jednej zintegrowanej aplikacji, umożliwiając całkowicie nowy sposób pracy. Przez ostatnie dwa lata ściśle współpracowaliśmy z klientami w celu udoskonalenia Teams, a teraz czujemy, że doszliśmy do momentu, w którym możemy śmiało polecić go jako uaktualnienie dla wszystkich klientów Skype dla firm Online. Klienci, którzy już wykonali ten ruch, mówią nam, że Teams nie tylko pomógł im ogólnie polepszyć współpracę, ale również dał rzadką okazję do ponownego przemyślenia sposobu wykonywania pracy w ich organizacjach.

Aby pomóc klientom w migracji do Teams, Microsoft zapowiada kilka działań, takich jak wprowadzenie Dynamic 911 jako funkcji Microsoft Teams Phone System do końca tego roku, skrócenie okresów retencji do 1 dnia, wprowadzenie interoperacyjności między Teams a konsumenckim Skype w pierwszym kwartale 2020 roku i udostępnienie materiałów pomocniczych, takich jak zbiory najlepszych praktyk i dokumentów pomocnych w planowaniu, darmowe szkolenia i asysta FastTrack. Najciekawsza wydaje się jednak wspomniana interoperacyjność. Dzięki niej użytkownicy Teams będą mogli kontaktować się na czacie i wykonywać połączenia do użytkowników konsumenckiego Skype. Oczywiście będzie to działać też w drugą stronę.

Skype dla firm został wprowadzony na rynek w 2015 roku i od tego czasu jest cennym narzędziem dla milionów klientów na całym świecie. Microsoft Teams otworzył natomiast kolejny rozdział tej historii.