Przeniesienie aplikacji Szybka pomoc do Microsoft Store było błędem?

Przeniesienie aplikacji Szybka pomoc do Microsoft Store było błędem?

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 5/16/2022, 1:33 PM

Liczba odsłon: 2975

W zeszłym miesiącu Microsoft wypuścił nową, zaktualizowaną aplikację Szybka pomoc (Quick Assist) z nowym logo i umieścił ją w Microsoft Store. Wskutek tego Szybka pomoc przestała być dostępna jako natywna aplikacja dla Windows 10 i 11. Wywołało to szereg problemów, na które skarżą się administratorzy.

Szybka pomoc umożliwia odbieranie i wykonywanie połączeń zdalnych, by za ich pośrednictwem zapewniać użytkownikom pomoc. Pozwala udostępniać ekran, dodawać adnotacje lub nawet przekazać pełną kontrolę. To dobra metoda, by specjalista lub osoba zaufana pomogła rozwiązać problemy techniczne bezpośrednio na komputerze użytkownika, nawet jeśli nie znajduje się w tym samym miejscu. Należy jednak być ostrożnym i nie łączyć się za pomocą aplikacji z niezaufanymi osobami.

Odkąd aplikacja zmieniła wersję, wielu administratorów zaczęło skarżyć się na problemy, takie jak wymaganie lokalnych uprawnień administratora w trakcie instalacji, instalacja obok poprzedniej wersji czy brak możliwości uruchamiania z podniesionymi uprawnieniami administratora. Zwrócono też uwagę, że aplikacja wymaga osobnej instalacji dla każdego użytkownika i najwyraźniej nie ma jeszcze mechanizmu, który umożliwiałby jej wdrożenie na wielu maszynach (np. dla wszystkich użytkowników w organizacji).

Microsoft wyjaśnił, że wspomniane zmiany były konieczne do wprowadzenia z powodu "pewnej podstawowej funkcjonalności", która ich wymagała, a Microsoft Store pozwala też szybciej wysyłać aktualizacje zabezpieczeń. Tak czy inaczej Szybka pomoc ma wkrótce otrzymać następną aktualizację, być może rozwiązującą część problemów.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia