Problemy z paskiem zadań i pulpitem Windows 10 po ostatnich aktualizacjach

Problemy z paskiem zadań i pulpitem Windows 10 po ostatnich aktualizacjach

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 11/17/2022, 3:30 PM

Liczba odsłon: 2511

Na liście znanych problemów w Windows 10 22H2 i starszych wspieranych wersjach pojawił się nowy punkt. Mówi on o pulpicie i pasku zadań, które mogą chwilowo znikać lub przestawać odpowiadać. Jeśli czegoś takiego doświadczyliście po ostatnich aktualizacjach zbiorczych, to mamy dobrą wiadomość: na szczęście można to łatwo naprawić.

Problem o nazwie "Twój pulpit lub pasek zadań mogą na moment znikać lub przestać odpowiadać" trafił na listę wczoraj i tego samego dnia został uznany za rozwiązany. Jeśli ostatnio zaczęliście go doświadczać, możecie skorzystać ze wskazówek Microsoftu:

Możesz doświadczyć błędu, w którym pulpit albo pasek zadań chwilowo znikają lub twoje urządzenie może przestać odpowiadać.

Ominięcie: Jeśli nie możesz użyć poniższego rozwiązania, to możesz złagodzić ten problem, restartując swoje urządzenie z Windows.

Rozwiązanie: Problem ten jest rozwiązywalny za pomocą Known Issue Rollback (KIR). Prosimy, miej na uwadze, że może minąć do 24 godzin, nim rozwiązanie rozpropaguje się automatycznie na urządzeniach konsumenckich i niezarządzanych urządzeniach biznesowych. Ponowne uruchomienie urządzenia z Windows może pomóc w szybszej aplikacji rozwiązania. W przypadku urządzeń zarządzanych przez przedsiębiorstwo, które zainstalowały dotkniętą aktualizację i doświadczyły problemu, mogą go rozwiązać, instalując i konfigurując specjalną zasadę grupy (KB5016688 220820_03051 Known Issue Rollback).

Jak podaje Microsoft, problem dotyczy Windows 10 w wersjach 22H2, 21H2, 21H1 i 20H2. Wydania serwerowe są od niego wolne.