W grudniu Microsoft ogłosił, że wprowadza Fluent Design do swoich mobilnych aplikacji Office, a przeprojektowane aplikacje nie tylko skupiają się na poprawie estetyki, ale także na zwiększeniu wydajności. Mobilny Outlook na Androida i iOS otrzymał właśnie aktualizację w ramach której wprowadzono nowe ikony, które są spójne z filozofią Fluent Desing.
Update your @Outlook for iOS/Android today. We’re releasing a new set of icons made for Fluent mobile. Every detail was crafted by an awesome team that worked across the company. 🥂🔥✨ https://t.co/sqFuC0in2Z
— Miles (@milesfitzgerald) January 23, 2020
Microsoft powoli ale konsekwentnie wdraża to wzornictwo do wszystkich swoich usług. Można odnieść wrażenie, że gigant zbyt rozciągnął ten proces w czasie. Nowe ikony w Outlooku to zmiana zasadniczo bardzo drobna i raczej trudno zauważalna. Takie rozdrobnienie na detale i wprowadzanie ich w osobnej kolejności może mieć jakiś sens. Tym sposobem Microsoft ułatwia sobie wdrożenie zmian i obniża ryzyko występowania problemów.
Bądźmy zresztą szczerzy - wygląd ikonek jest to ostatnia z rzeczy na które zwracamy uwagę podczas intensywnego korzystania z aplikacji. Zwłaszcza w przypadku Outlooka, będącego najczęściej narzędziem pracy i w którym o wiele istotniejsza jest funkcjonalność oraz niezawodność. Aplikacja tego typu ma przede wszystkim działać, a nie wyglądać.