Mixed Reality Toolkit w wersji 2.0. Zobaczmy jego możliwości

Mixed Reality Toolkit w wersji 2.0. Zobaczmy jego możliwości

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/22/2019, 9:08 PM

Liczba odsłon: 1758

Oprócz ulepszeń typowo użytkowych nową generację gogli cechuje też większa otwartość - mowa tu zwłaszcza o otwartości na deweloperów. Znaczy to, że urządzenie - tak gogle, jak i jego sensory - będzie łatwiej niż dotychczas poddawać się modyfikacjom i łączyć z innymi rozwiązaniami. Oprócz tego programiści mają większe pole do popisu, gdyż mogą wykorzystać nowe możliwości HoloLens 2, wliczając w to precyzyjne śledzenie ruchów dłoni.

Mixed Reality Toolkit (MRTK) to projekt Open Source, w którego skład wchodzą komponenty i funkcjonalności pozwalające deweloperom łatwo tworzyć międzyplatformowe aplikacje MR z użyciem Unity. Wygodne jest również prototypowanie za jego pomocą, jako że deweloper ma wgląd w symulację w edytorze, co pozwala natychmiastowo zobaczyć zmiany. Aplikacje zbudowane w MRTK można uruchamiać na HoloLens, zestawach Windows Mixed Reality oraz zestawach OpenVR (HTC Vive, Oculus Rift).

MRTK w wersji 2 ma przyspieszyć rozwijanie aplikacji w oparciu o feedback społeczności deweloperów, który przez ostatnie 3 lata zbierali twórcy. Najważniejsze nowości można zobaczyć na wideo powyżej. MRTK v2 wymaga Unity 2018.4.x, Microsoft Visual Studio 2017 (lub nowszego), Windows SDK 18362+ oraz Windows 10 1803 (lub nowszego).

MRTK v2 został zbudowany w sposób modularny, dlatego nie ma konieczności przenoszenia każdego elementu toolkitu do projektu. Dzięki temu można zachować mniejsze rozmiary projektu i łatwiej nim zarządzać. Ponieważ został on zbudowany z dających się oskryptować obiektów i jest "napędzany przez interfejs", możliwe jest zamienianie komponentów na własne, aby wspierać inne usługi, systemy i platformy.

Jeśli mowa o platformach, to nie można nie wspomnieć o podejściu cross-platform. Nie znaczy to, że MRTK obsługuje wszystkie możliwe platformy, aczkolwiek po przeniesieniu na inną platformę (ARCore, ARKit, OpenVR) kod aplikacji nie powinien się sypać. Z możliwościami MRTK v2 można zapoznać się na stronie MRTK Getting Started Guide.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia