Microsoft trenuje AI nie jako przeciwnika, lecz pomoc dla graczy

Microsoft trenuje AI nie jako przeciwnika, lecz pomoc dla graczy

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/13/2020, 7:15 PM

Liczba odsłon: 2499

Kiedy słyszymy o AI w grach, zwykle chodzi o lepszych przeciwników dla ludzkich graczy lub instancje samodzielnie przechodzące gry (np. Pac-Man). Microsoft ma już na tym polu spore osiągnięcia. Ale nie zawsze sztuczna inteligencja musi być naszym przeciwnikiem. Właściwie poza światem gier jest zupełnie odwrotnie — ma ona pomagać ludziom. I na tym właśnie skupia się projekt Microsoftu i Ninja Theory.

Project Padia to owoc współpracy Microsoft Research Cambridge i Ninja Theory. Korzysta on z silnika gry Bleeding Edge tego drugiego, by uczyć agenty AI współpracy z ludźmi. Dane z platformy treningowej wracają z powrotem do Azure Machine Learning i Project Bonsai. Gra, w którą można zagrać samemu na stronie projektu, testuje współpracę między ludzkim graczem (białym) i agentem AI (niebieskim).

Project Padia

Projekt skupia się na wysokiej klasy badaniach reinforcement learningu, którego celem jest umożliwienie powstania nowych aplikacji w nowoczesnych grach komputerowych: agentów, którzy uczą się współpracować z ludźmi.

W przeciwieństwie do tradycyjnych podejść kształtowania zachowań botów, NPC-ów i innych postaci w grach reinforcement learning nie wymaga od dewelopera gry przewidywania możliwych sytuacji w grze, planowania i kodowania wszystkich wymaganych zachowań. Zamiast tego, uczenie maszynowe poprzez wzmocnienie pozwala deweloperom gier kontrolować sygnał nagrody, którego uczy się postać w grze, aby optymalizować, odpowiadając płynnie na wszystkie aspekty dynamiki gry. Rezultatem jest dopracowana sytuacja i wyłaniające się zachowanie świadome gracza, które mogą być wyzwaniem lub być niemożliwe dla osiągnięcia z użyciem tradycyjnego gamingowego AI.

Jak zauważa Microsoft, zachowania graczy są często kreatywne i trudne do przewidzenia, dlatego pozostawały przez długi czas nieuchwytne dla agentów AI. Badania w projekcie odbywają się na platformie Bleeding Edge, którą zespół MSR zidentyfikował jako świetne miejsce. Bleeding Edge jest bowiem grą zespołową z wieloma postaciami, które muszą współpracować, by zdobywać punkty i pokonywać przeciwników.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia