Microsoft robi szkolenia z Unreal Engine 5 dla Xbox Game Studios

Microsoft robi szkolenia z Unreal Engine 5 dla Xbox Game Studios

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 9/6/2022, 5:54 PM

Liczba odsłon: 1483

Szef Xbox Game Studios, Matt Booty, potwierdził w podcaście Majora Nelsona, że State of Decay 3 działa na silniku Unreal Engine 5. Booty powiedział również, że różne studia należące do Microsoftu eksplorują teraz i uczą się silnika Unreal Engine 5. Jest to częścią szerszego, dość różnorodnego obrazu silników w Xbox Game Studios.

Z rozmowy dowiedzieliśmy się, że Xbox prowadzi wewnętrzne zjazdy, na których prowadzone są dyskusje na temat silnika i odbywają się szkolenia. Mamy strukturę, nazywamy je po prostu szczytami [zjazdami], na których zbieramy ekspertów w danej dziedzinie na jeden lub dwa dni. Mieliśmy zjazdy animacyjne, zjazdy UI, zjazdy Unreal Engine, zjazdy fizyki etc. Myślę, że w zeszłym roku zrobiliśmy ich blisko 25. To nasz główny mechanizm umożliwiający zespołom dzielenie się technologią tam i z powrotem — powiedział Matt Booty.

Ciekawostką jest fakt, że Xbox Game Studios posiadają swobodę korzystania z własnych silników. Liczba silników, do których zrzeszone studia będą miały dostęp w przyszłości, ma nawet szansę wzrosnąć, zwłaszcza po zakończeniu przejęcia Activision. Biorąc to wszystko pod uwagę, wiadomość, że Xbox Game Studios inwestuje czas, aby pomóc swoim ludziom opanować silnik należący do innej firmy, jest dość ciekawą wiadomością. Nie znany jest jednak powód szkolenia z UE5. Można przypuszczać, że to zbyt skomplikowane, aby mieć różne studia korzystające z różnych silników. Albo że to przygotowywanie się do kilku nowych tytułów.

Warto tu zauważyć, że to nie pierwszy raz, kiedy studia spod szyldu Xbox eksplorują Unreal Engine 5. Wcześniej w kwietniu kanadyjskie studio The Coalition wzięło udział w pokazie deweloperskim State of Unreal prowadzonym przez Epic Games, na którym wyświetliło demo techniczne "The Cavern".