Microsoft dokonuje zmian w listach Warunków Użytkowania i oświadczeniach o Prywatności, by poprawić zaufanie klientów swoich usług i produktów. W e-mailu, który rozesłała do użytkowników, firma oświadcza, że stanowią oni centrum wszystkiego, co robi i w rezultacie pragnie zwiększyć wśród nich poziom zaufania. Wygląda na to, że Microsoft przywiązuje sporą uwagę do obaw swoich użytkowników.
E-mail podkreśla trzy obszary Warunków Użytkowania i Prywatności, które ulegają zmianom:
- Pierwszy z nich dotyczy prywatności i spersonalizowanych reklam. Microsoft przyznaje, że jako część swojego "istniejącego oświadczenia o szacunku dla prywatności [użytkowników]", nie będzie używał dokumentów, zdjęć, prywatnych plików, e-maili, czatu, rozmów wideo lub poczty głosowej do targetowania reklam, wysyłanych użytkownikom
- Drugi odnosi się do wyjaśnienia, jakie typy zachowania mogłyby dotyczyć konta Microsoft użytkownika. Firma podkreśla, że rodzice są odpowiedzialni za czyny dzieci, szczególnie w uwzględnieniu zakupów dokonanych w Sklepie Microsoft czy za pomocą wewnątrzaplikacyjnych płatności.
- Trzeci to prostota. Oświadczenia Warunków Użytkowania i Prywatności zostały przepisane w czytelny sposób, by stały się lepiej zrozumiałe i, by pozbyć się mylącego żargonu prawniczego i technicznego.
Aktualizacja Umowy dotyczącej usług Microsoft wejdzie w życie 31 lipca tego roku i będzie dotyczyła wszystkich Kont Microsoft, wliczając w to konta w usługach Outlook.com, OneDrive, XBOX i Bing. Microsoft sugeruje, że użytkownik zgadza się na poprawione warunki, po prostu nadal korzystając z jego usług po wspomnianej dacie.
Pełna treść Umowy dotyczącej usług Microsoft znajduje się na polskiej stronie windows.microsoft.com.