Microsoft otworzył nowe Mixed Reality Capture Studio w Hollywood

Microsoft otworzył nowe Mixed Reality Capture Studio w Hollywood

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/16/2018, 9:09 PM

Liczba odsłon: 970

Microsoft otworzył nowe studio nagraniowe Mixed Reality, tym razem w sercu tradycyjnego, dwuwymiarowego przemysłu filmowego - Hollywood. Jest to studio specjalnie przystosowane do nagrywania materiałów na potrzeby środowiska VR/MR. Powstało ono we współpracy z Metastage, młodą firmą z Los Angeles, zajmującą się technologią MR. Dzięki technologii wolumetrycznego przechwytywania (volumetric capture) twórcy filmów, reklam czy różnego typu multimediów będą mogli z łatwością budować złożone trójwymiarowe obiekty na podstawie obrazu z wielu kamer - bez potrzeby ręcznego rzeźbienia w edytorach 3D.

Mixed Reality Capture Studio pozwala firmom tworzyć dynamiczne hologramy ludzi i scen. Zarejestrowana w greenboksie zawartość przeznaczona jest do dalszej interakcji zarówno w urządzeniach rzeczywistości mieszanej (np. HoloLens), wirtualnej rzeczywistości (zestawy VR), jak i w środowiskach dwuwymiarowych - na ekranach telefonów czy komputerów. Przykładem użytkowym zastosowania hologramów w Mixed Reality jest aplikacja Actiongram, która pozwala umieszczać w przestrzeni przed nami trójwymiarowe, ruchome hologramy, które można obchodzić ze wszystkich stron, umieszczać w innych miejscach i robić najróżniejsze cuda. Ta jeszcze dość eksperymentalna aplikacja doprowadziła do powstania dziesiątek dziwacznych, zabawnych i psychodelicznych filmików.

"Metastage rejestruje niesamowite performance'y, które mogą być oglądane, jak gdyby [występująca] osoba stała bezpośrednio przed tobą" - mówi Christina Heller, CEO Metastage. "Czy to używając zestawów VR, czy AR, ekranu 2D, czy po prostu telefonu komórkowego, instynkt się odzywa i możesz przyłapać się na próbie sięgnięcia, by je dotknąć, jak robi to wielu z nas".

Umiejscowienie nowego studia holograficznego w Hollywood jest nieprzypadkowe. Microsoft chce być w pobliżu największego centrum filmowego zachodniego świata i pomóc w jego transformacji od tradycyjnych-dwuwymiarowych do immersyjnych-trójwymiarowych doświadczeń.