Microsoft chwali się aplikacjami w swoich Sklepach

Microsoft chwali się aplikacjami w swoich Sklepach

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 9/20/2014, 9:51 PM

Liczba odsłon: 2911

Microsoft stara się uczynić swoj Sklepy atrakcyjniejszymi dla deweloperów, m. in. poprzez korzystniejszy podział zysków, niż w przypadku Apple, czy zrezygnowanie z rocznych opłat. Mimo to w odbiorze przede wszystkim Sklepu Windows Phone ciągle pokutuje zjawisko 'app gap', czyli niedostatku aplikacji. Microsoft zamierza więc zmienić ten niekorzystny wizerunek.

Firma wypuściła więc dwa nowe spoty, mające na celu pokazanie 10 czy 12 aplikacji, związanych z poszczególną tematyką. Choć wykorzystano tu dość wąskie specjalizacje - budowanie instrumentów i tworzenie muzyki, czy śledzenie zjawisk atmosferycznych - zakres przedstawionych aplikacji jest dużo szerszy.

Nagrania łączy ten sam cel - udowodnienie, że w Sklepie Windows i Sklepie Windows Phone znajdziemy szeroką gamę produktów. Choć na poziomie marketingowym chodzi o usunięcie przekonania o istnieniu 'app gap', Microsoft ma przed sobą dużo więcej do zrobienia. Chodzi przede wszystkim o ściągnięcie do ekosystemu Windows tych deweloperów, którzy dotychczas tworzyli ekskluzywnie pod iOS i Androida.

Być może 'luka' w dostępności apek nie jest tak duża, jak ją niektórzy widzą. Ważniejszym problemem wydaje się brak wsparcia niektórych deweloperów. Przykładowo, Twitter i Instagram otrzymują dużo więcej nowości na Androidzie i iOS. Windows Phone wciąż nie może pochwalić się tak dużymi udziałami w rynku mobilnym, jak wspomniani konkurenci, dlatego też nie stanowi dla deweloperów głównego priorytetu.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia