Microsoft Teams otrzymał nowy panel monitorowania jakości połączeń, który dostarcza telemetrię spotkań i połączeń VoIP w czasie rzeczywistym. Funkcjonalność zaczęła być udostępniana w czerwcu, a teraz stała się ogólnodostępna na całym świecie.
Widok Kondycja połączenia w aplikacji Teams został zaprojektowany, by pomóc użytkownikom analizować problemy, które mogą negatywnie wpływać na jakość dźwięku, obrazu wideo i udostępniania ekranu. Brane pod uwagę są takie czynniki, jak utrata pakietów, bitrate wysyłania i odbierania dźwięku i wideo, wysyłane pakiety, zniekształcenia z powodu niespójnego czasu nadejścia pakietu, informacje o kodeku, liczba klatek na sekundę, rozdzielczość i inne.
Dla większości z tych parametrów podane są typowe wartości. Przykładowo czas odpowiedzi między systemem a usługą sieciową Teams w połączeniach grupowych wynosi zwykle mniej niż 200 ms, dlatego im niższą wartość osiągamy na urządzeniu, tym lepiej. Dane w większości są aktualizowane co 15 sekund i pomagają rozwiązywać problemy, które trwają co najmniej tak długo.
Aby sprawdzić jakość połączenia, kliknij przycisk "..." (Więcej działań) w górnej części okna spotkania lub rozmowy, a następnie kliknij "Kondycja połączenia".